Nieśmiertelność jednym z głównych tematów nowej marki prosto od Konami
W trakcie konferencji japońskiej firmy Konami podjęto temat wielu nowych gier popularnego producenta i wydawcy. Jedną z nich była pierwsza odsłona nowej marki Neverdead, nad której dewelopingiem czuwa brytyjskie studio Rebellion –odpowiedzialne za wyprodukowanie strzelaniny Aliens vs Predator, wydanej na początku bieżącego roku.
W trakcie konferencji japońskiej firmy Konami podjęto temat wielu nowych gier popularnego producenta i wydawcy. Jedną z nich była pierwsza odsłona nowej marki Neverdead, nad której dewelopingiem czuwa brytyjskie studio Rebellion – odpowiedzialne za wyprodukowanie strzelaniny Aliens vs Predator, wydanej na początku bieżącego roku.
Neverdead będzie trzecioosobową, przygodową grą akcji, której historia osadzona zostanie w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez demony z piekła rodem. Gracz wcieli się w niej w nieumarłego bohatera (stąd tytuł), któremu niestraszne będą starcia ze przeciwnikami wszelakiego rodzaju. Nie dość, że dysponuje on sporymi umiejętnościami w walce mieczem oraz obsłudze broni palnej, to jeszcze posiada nadnaturalne moce, jak choćby zdolność regeneracji. Dzięki tej ostatniej odrąbanie nogi zostanie przez niego potraktowane zaledwie jako przypadkowe draśnięcie, nie mające większego wpływu na rozgrywkę.
Doskonale obrazuje to pierwszy zwiastun produkcji. Widzimy na nim, że starcia z przeciwnikami będą bardzo dynamiczne, a wpływ na ich kształt będą miały predefiniowane sytuacje środowiskowe, jak np. wypadek podmiejskiego pociągu. Produkcja będzie również posiadać efektowną oprawę graficzną, ukazaną w apokaliptycznych barwach. Zabawę umilać będą zapewne zabawne dialogi, jakie główny bohater będzie prowadzić ze swoją towarzyszką (niewykluczone, że w grze znajdzie się opcja kooperacji). Kwestia fabularne ciągle czekają na wyjaśnienie – szczególnie ciekawi nas przyczyna nieśmiertelności głównego bohatera.
Co ciekawe, jednym z głównym producentów Neverdead jest Shinta Nojiri, weteran z zespołu Kojima Productions, znany z prac nad kilkoma odsłonami cyklu Metal Gear Solid (m.in. Metal Gear Acid na PSP). Będzie on czuwać nad tym, aby końcowy produkt prezentował się odpowiednio zabójczo i przywodził na myśl słynne japońskie slashery z Devil May Cry i Bayonettą na czele.
Konami nie ujawniło niestety daty premiery Neverdead. Możemy się jednak spodziewać, że trafi do sprzedaży najprawdopodobniej w 2011 roku. Wiemy natomiast, że produkcja powstaje z myślą o dwóch platformach – konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.