Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2025, 10:45

Niepowodzenie polskiego city buildera inspirowanego Faraonem. Szef PlayWaya ujawnił, jaka przyszłość czeka Builders of Egypt

Builders of Egypt okazało się niewypałem i sprzedało się w małej liczbie egzemplarzy. Firma PlayWay podjęła decyzję, co dalej z grą i deweloperem.

Źródło fot. PlayWay
i

Polski wydawca PlayWay posiada bogate portfolio gier, którymi co rusz nas zasypuje. Jedne z nich są bardziej udane, jak House Flipper 2, a inne mniej – jak wydany kilka dni temu Builders of Egypt. Prezes firmy, Krzysztof Kostowski, opublikował szczegółowe dane dotyczące tej drugiej gry, z których wynika, że nie osiągnęła ona nzadowalającej sprzedaży.

Porażka Builders of Egypt

Builders of Egypt od polskiego studia Strategy Labs to strategia ekonomiczna typu city builder, która czerpała inspiracje z kultowego Faraona. Tytuł powstawał dość długo, gdyż wersja demo zadebiutowała jeszcze w 2020 roku, a od tamtego czasu do list życzeń na Steamie dodało ją niemal 300 tysięcy osób.

Niestety koniec końców tytuł okazał się co najwyżej przeciętny. Pełna wersja oceniona została jedynie przez 147 użytkowników na Steamie, z czego tylko 42% wystawiło jej pozytywną recenzję. Możemy w nich przeczytać, że tytuł jest najzwyczajniej w świecie średni i nie ma w sobie nic, co mogłoby go wyróżniać.

Krzysztof Kostowski, prezes PlayWay, udostępnił w serwisie X post, w którym podzielił się statystykami gry z pierwszych 72 godzin po premierze. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, iż gra sprzedała się jedynie w 8,7 tysiąca egzemplarzy, z czego prawie 10% zostało zwrócone. Oznacza to, że z szacunkowego budżetu 1,3 mln złotych pokryto jedynie 28%, co zmusiło firmę do podjęcia konkretnych działań.

Co dalej w planach PlayWay?

Studio Strategy Labs zostanie oficjalnie zamknięte, a dalszym wsparciem Builders of Egypt zajmie się tylko jedna osoba. W komentarzu Kostowski wyjaśnił, że będzie to praca zbliżona do tego, co widzieliśmy w przypadku Junkyard Simulator. Jej celem ma być poprawa ocen z czasem i ostatecznie doprowadzenie do wypłaty dywidendy.

Ponadto skasowano planowany wcześniej port konsolowy. Prezes przekazał również, że kolejne city buildery raczej już nie powstaną, a w zainteresowaniu firmy pozostaną głównie symulatory.

Jeden z graczy zapytał przy okazji, czy PlayWay zamierza produkować gry o większym budżecie, na co Kostowski odparł, iż wszystko zależne jest od zespołu. Niektóre skupią się na droższych grach jak House Flipper 2, a inne będą miały budżety zbliżone do poprzednich tytułów jak Car Mechanic Simulator.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej