Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2004, 08:26

Niemiecka wersja The Moment of Silence w "złocie", anglojęzyczny odpowiednik w październiku

Jak poinformował wczoraj koncern DTP, The Moment of Silence – gra przygodowa autorstwa niemieckiej firmy House of Tales, uzyskała „złoty” status i trafiła do tłoczni. Pełna wersja programu trafi na półki sklepowe u naszych zachodnich sąsiadów już pierwszego października, kilkanaście dni później zostanie wydana także w innych krajach europejskich.

Jak poinformował wczoraj koncern DTP, The Moment of Silence – gra przygodowa autorstwa niemieckiej firmy House of Tales, uzyskała „złoty” status i trafiła do tłoczni. Pełna wersja programu trafi na półki sklepowe u naszych zachodnich sąsiadów już pierwszego października, kilkanaście dni później zostanie wydana także w innych krajach europejskich. Oczywiście, priorytetem jest wersja w języku Goethego i to właśnie na niej House of Tales skupił się najpierw. Z racji tego, że wydania gry poza obrębem Niemiec podjęła się firma Digital Jesters, również na październik wyznaczono jej premierę w wersji anglojęzycznej, która trafi m.in. do Wielkiej Brytanii czy Francji.

The Moment of Silence to typowy przykład gry przygodowej zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii. Najnowsze dzieło niemieckiego producenta w założeniach ma być mrocznym politycznym thrillerem. Akcję gry osadzono w niezbyt odległej przyszłości. Mamy rok 2030, a gracz wciela się w rolę Petera Wrighta zamieszkującego futurystyczny Nowy Jork. Główny bohater jest specem od komunikacji i pracuje dla jednej z rządowych organizacji w ramach okrytego tajemnicą projektu „Freedom of Speech” (Wolność Wymowy). Peter żyje w przeświadczeniu, iż wszystko jest w najlepszym porządku, jednak jego światopogląd ulega drastycznemu pogorszeniu w dniu, w którym brygada antyterrorystyczna włamuje się do okolicznego domu i porywa jednego z jego sąsiadów. Wright spróbuje podążyć jego śladami i jak na dobry thriller przystało, bardzo szybko okazuje się, iż samo porwanie ma między innymi związek z tajnymi planami przejęcia kontroli nad światem.

Więcej informacji na temat The Moment of Silence znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej