Nie takiej odpowiedzi od Lenovo w kontekście gwarancji Intela oczekiwali klienci firmy
Nie wszyscy producenci komputerów są w stanie jasno określić, czy uwzględnią przedłużoną o dwa lata gwarancję Intela na procesory. Oświadczenie Lenovo nie jest tym, czego mogliby oczekiwać użytkownicy.
7 sierpnia serwis The Verge wysłał zapytanie do producentów laptopów i gotowych PC, czy będą honorowali przedłużoną gwarancję na procesory Intela. Zdecydowana większość odpowiedziała twierdząco, czasami oferując nawet jeszcze dłuższy okres gwarancyjny. Najbardziej rozczarowująca może wydawać się odpowiedź Lenovo, która jest bardzo ogólna i zdaje się w ogóle nie nawiązywać do pytania (vide The Verge).
Jeśli masz laptopa Lenovo z Intelem, nie bądź pewny dłuższej gwarancji
Lenovo nie jest jedyną firmą, która nie powiedziała wprost, czy będzie uwzględniać wydłużoną gwarancję od Intela, czy nie. Podobnej odpowiedzi udzieliło NZXT, ale w oświadczeniu firmy pojawiło się zdanie: „obecnie współpracujemy z Intelem nad ustaleniem szczegółów, które w najlepszy sposób pomogą dotkniętych usterką klientów”. Natomiast notka od Lenovo nic nie mówi o klientach, poza zaleceniem kontaktu z firmą.
Lenovo jest świadome problemu niestabilności procesorów Intela 13. i 14. generacji i współpracuje z Intelem, żeby zrozumieć potencjalny wpływ na nasze produkty i jak go rozwiązać. Będziemy pracowali nad udostępnieniem przyszłych poprawek BIOS-om naszych produktów, gdy Intel je upubliczni. Dotkniętym usterką klientom zalecamy kontakt ze wsparciem Lenovo.
Ze wszystkich firm, z którymi skontaktowało się The Verge, tylko MSI nie przesłało swojej odpowiedzi. Redakcja zaznaczyła jednak, że nie była to odmowa, a całkowity brak reakcji. Patrząc jednak na wypowiedź Lenovo, można stwierdzić, że czasami jednak lepiej przemilczeć pewne sprawy, jeśli wiemy, że nasza odpowiedź nie spotkałaby się z uznaniem.
Wkrótce Lenovo powinno zacząć wywiązywać się ze swojej obietnicy udostępniania aktualizacji mikrokodu. Wersja beta jest już dostępna, ale wyłącznie dla modeli płyt głównych Z790. Wkrótce kolejne produkty powinny otrzymać stosowną łatkę, w tym laptopy Lenovo. Czy jednak procesory zostaną objęte dłuższym okresem gwarancyjnym, tego nie wiemy.
To pokazuje, że problemy Intela mogą wpłynąć wizerunkowo nie tylko na producenta chipów, ponieważ nawet przy uwzględnieniu nowego czasu gwarancyjnego niektóre firmy mogą pokazać siebie w gorszym świetle. Problemów Intela nie jest także w stanie wykorzystać AMD, ponieważ recenzje Ryzenów 5 9600X i Ryzenów 7 9700X nie są dobre. Lepiej radzą sobie droższe modele, ale ich premiera, a wraz z nimi więcej testów, odbędzie się dopiero 15 sierpnia.