„Nie martwię się o jutro”. Szef Obsidian uważa Avowed oraz Outer Worlds 2 za świetne RPG i już myśli o kolejnych grach
Wielkie zwolnienia Microsoftu zaniepokoiły także twórców Avowed, ale szef Obsidian Entertainment zapewnia, że zespół skupia się na tym, iż tworzy świetne gry.
Zamknięcie twórców Hi-Fi Rush, mimo ciepłego przyjęcic tej nietypowej produkcji, zaniepokoiło wielu graczy, którzy zaczęli się obawiać o przyszłość innych studiów należących do Microsoftu. Jednakże szef studia Obsidian Entertainment „nie martwi się o jutro” i już myśli o przyszłych projektach po zbliżającym się debiucie Avowed.
Feargus Urquhart, założyciel firmy, udzielił wywiadu serwisowi PC Gamer tuż po zakończeniu tegorocznej prezentacji Xbox Games Showcase 2024, w trakcie której wyświetlono m.in. świeży zwiastun i długi gameplay z nadchodzącego RPG Obsidianu.
Twórca nie krył, że masowe zwolnienia Microsoftu są „okropne”, a zamknięcie Tango Gameworks i jednego z oddziałów Arkane Studios zaniepokoiło jego pracowników. Trudno się dziwić, bo skoro nawet zespół odpowiedzialny za, wydawałoby się, spory hit pokroju Hi-Fi Rush mógł zostać znienacka rozwiązany, to jaką gwarancję przyszłości mają inne studia?
Niemniej Urquhart twierdzi, że zespół Obsidian Entertainment skupia się na tym, by stworzyć „świetne gry” i studio myśli już nawet , nad czym będzie pracować po Avowed i Outer Worlds 2.
Te wszystkie wydarzenia z ostatnich sześciu miesięcy, ze zwolnieniami i kulminacją z Tango i Arkane [zamknięciem Tango Gameworks i Arkane Austin – przyp. red] oraz innymi studiami, poważnie zaniepokoiły i wstrząsnęły ludźmi. Myślę, że staramy się po prostu mówić: „Hej, dziś pracujemy nad tym i wierzymy w to, co robimy”. Nie mówię, że [Tango i Arkane] nie wierzyły w swoją pracę, ale my po prostu nie wychylamy się, idziemy naprzód i mówimy, że pracujemy nad świetnymi grami. Pracujemy nad Avowed, pracujemy nad Outer Worlds 2. I chyba nie będzie to niespodzianką – tak, myślimy i zastanawiamy się nad innymi projektami.
Dodał, że oczywiście „smucą” go zwolnienia. Te bowiem już teraz są rekordowe dla branży gier: po niecałym pół roku pracę straciło 10,9 tysiąca osób. Dla porównania: w zeszłym roku ustanowiono niechlubny rekord, który wynosił 10,5 tys. pracowników (via Matthew Ball w serwisie X).
Niemniej Urquhart nie martwi się o to, co przyniesie jutro. Niemniej chce też, by Obsidian przetrwał kolejne 15 lat, mimo że do tego czasu raczej nie będzie już pracował w studiu z uwagi na wiek (Urquhart ma obecnie 54 lata).
Avowed trafi na pecety i konsole Xbox Series X/S 12 listopada, jeśli wierzyć przypadkowemu przeciekowi sprzed paru dni. Oficjalnie mowa jest tylko o premierze w tym roku.