Nie będzie nowych dodatków DLC do Heavy Rain
David Cage, główny producent przygodowej gry Heavy Rain na PlayStation 3, powiedział w rozmowie z serwisem Eurogamer, że wątpliwym jest, aby doczekała się ona w przyszłości publikacji kolejnych dodatków DLC, potwierdzając w ten sposób informację z połowy czerwca.
David Cage, główny producent przygodowej gry Heavy Rain na PlayStation 3, powiedział w rozmowie z serwisem Eurogamer, że wątpliwym jest, aby doczekała się ona w przyszłości publikacji kolejnych dodatków DLC, potwierdzając w ten sposób informację z połowy czerwca.
Wszystko wskazuje na to, że The Taxidermist, pierwsze DLC do HR, wydane w ramach kolekcjonerskiej edycji gry, będzie zarazem ostatnim tego typu dodatkiem przeznaczonym dla dzieła studia Quantic Dream. Według Cage’a wynika to z faktu, że proces implementacji wsparcia dla kontrolera PlayStation Move, którym zajmuje się aktualnie jego zespół, mógłby wpłynąć negatywnie na jakość kolejnych rozdziałów poszerzających tło fabularne jednej z najlepszych produkcji bieżącego roku.
Ujęcie z dodatku The Taxidermist.
„Naszym celem było uniknięcie jakichkolwiek kompromisów w temacie jakości DLC i zaoferowanie zawartości dopracowanej na takim samym poziomie, co podstawowa wersja Heavy Rain. Podchodziliśmy do kwestii dodatkowych rozdziałów z wielką ambicją i sporymi oczekiwaniami ”, oznajmił Cage. „Aktualnie jednak wstrzymaliśmy ich produkcję, gdyż zespół został oddelegowany do prac nad Move i nowymi projektami. W związku z powyższym powątpiewam, aby kolejne rozszerzenia z cyklu Chronicles zostały kiedykolwiek stworzone ”.
Cage jest świadom tego, że powyższa decyzja może być traktowana przez fanów Heavy Rain jako wielkie rozczarowanie. Podobnie czuje się także on sam. Cel Cage’a był bowiem jasny – oddać w ręce graczy dodatki, poświęcone każdemu z bohaterów HR i m.in. wyjaśniające ich przeszłość. Co ciekawe, podobno Cage zdołał już nawet napisać scenariusze do trzech tego typu rozszerzeń. Podobno zawarte w nich historie były bardzo interesujące i zaskakujące dla wielu miłośników gry.
Głównej przyczyny zaniechania prac należy upatrywać w koncernie Sony, który podjął decyzję o poszerzeniu wsparcia dla PlayStation Move także na wysokobudżetowe produkcje najwyższej jakości. Jedną z idealnych propozycji było właśnie dostosowanie do jego obsługi przygodowego Heavy Rain (którego system kontroli idealnie wpisuje się w możliwości Move). Cage rozumie tę decyzję, obiecując jednocześnie, że specjalna wersja gry będzie dopracowana w każdym calu, aby jak najlepiej wykorzystywać nowy kontroler do PS3. Przypominamy, że do jej premiery dojdzie jeszcze w tym roku. Osoby, które są już posiadaczami Heavy Rain, będą mogły pozyskać wsparcie dla Move instalując darmową łątkę (do jej publikacji dojdzie w ramach PlayStation Network).