autor: Kamil Zwijacz
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch sprzedało się w nakładzie ponad 1,4 mln egzemplarzy
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch sprzedało się w liczbie 1,4 mln egzemplarzy - poinformował wydawca produkcji, firma Namco Bandai. Okazało się także, że gra jRPG sporą popularność zdobyła w europejskich krajach.
Firma Namco Bandai, wydawca gry Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, ujawniła wyniki sprzedaży tej produkcji. Okazało się, że tytuł został doceniony nie tylko przez media, ale także przez samych graczy.
Od momentu premiery w 2010 roku (do Europy gra dotarła dopiero w tym roku) tytuł przygotowany przez studio Level-5 trafił do 1,4 mln osób. Dane dotyczą sprzedaży edycji dedykowanej konsoli PlayStation 3 oraz wypuszczonej tylko na terenie Japonii wersji na handhelda Nintendo DS. Co ciekawe, Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, zostało szczególnie ciepło przyjęte w krajach EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka). Jest to o tyle zaskakująca informacja, ze to typowa japońska gra RPG. Jak więc widać gracze na Starym Kontynencie oczekują tego typu produkcji.
Wraz ze świetną sprzedażą w parze poszły równie dobre opinie. Tytuł uzyskał średnią ocen w serwisie Metacritic, wynoszącą aż 85 punktów. U nas do gry dorwał się Hed, który okazał się być bardziej surowy od reszty recenzentów. Warto także wspomnieć, że w pracach nad Ni No Kuni brało udział legendarne studio animacyjne Ghibli, dzięki czemu projekt wygląda przepięknie i posiada niesamowite scenki przerywnikowe.
Ghibli to japońskie studio animacyjne założone w 1985 roku. Firma znana jest z wielu filmów krótko i pełnometrażowych, w tym From Up on Poppy Hill (Makowe wzgórze), Arrietty (Tajemniczy świat Arrietty) czy też Spirited Away (Spirited Away: W krainie bogów). Ekipa ta pomagała w pracach tylko nad dwoma grami - Magic Pengel: The Quest for Color (PlayStation 2, 2002 rok) i omawianym Ni No Kuni: Wrath of the White Witch.