autor: Michał Marian
Nexon stworzy nową grę opartą na marce Ghost in the Shell
Koreański wydawca gier free-to-play, firma Nexon, zawarł umowę z japońskim wydawnictwem Kodansha dotyczącą stworzenia gry online opartej na popularnej marce Ghost in the Shell.
Znany i ceniony wydawca gier free-to-play, koreańska firma Nexon znana z takich tytułów jak Dragon Nest czy Vindictus, rozpoczął współpracę z japońskim wydawnictwem Kodansha. Na mocy podpisanej umowy stworzy grę sieciową opartą na marce Ghost in the Shell.
Seungwoo Choi, prezes firmy Nexon zapowiedział:
Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mamy możliwość wspólnie z wydawnictwem Kodansha pracować nad wydaniem gry opartej na cieszącej się międzynarodową popularnością serii Ghost in the Shell: Stand Alone Complex. Dołożymy wszelkich starań, by wykorzystując szerokie doświadczenie i wiedzę naszej firmy w połączeniu z oryginalną koncepcją stworzyć wysokiej jakości produkt, który sprosta oczekiwaniom wszystkich fanów.
Fabuła gry na chwilę obecną owiana jest tajemnicą, wiadomo jednak, że bazować będzie na trzech sezonach telewizyjnego serialu anime zatytułowanych: Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, Ghost in the Shell: S.A.C 2nd GIG oraz Ghost in the Shell: Solid State Society Series. Poza wspomnianymi informacjami Nexon nie ujawnia żadnych innych szczegółów, choć biorąc pod uwagę dotychczasową działalność firmy można przypuszczać, że gra ukaże się w wersji na PC.
Ostatnią grą wydaną na podstawie serii była Ghost in the Shell: Stand Alone Complex na PlayStation 2 z listopada 2004 roku, która swojej wersji na PSP doczekała się niespełna 12 miesięcy później.
Stworzony przez Masamune Shirowa świat po raz pierwszy światło dzienne ujrzał w 1989 roku. Fabuła rozgrywa się w połowie XXI wieku, zaś jej główną bohaterką jest Motoko Kusanagi, kobieta-cyborg pełniąca funkcję dowódczą w Sekcji 9 – tajnej organizacji specjalizującej się w zwalczaniu przestępczości wykorzystującej nowoczesne technologie. Głównym antagonistą serii jest Władca Marionetek, zbiegły prototyp sztucznej inteligencji stworzonej przez rząd. Ghost in the Shell swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim charakterystycznemu cyberpunkowemu stylowi oraz licznym odniesieniom i filozoficznym rozważaniom dotyczącym tożsamości i natury ludzkiej.