autor: Michał Kułakowski
Neverwinter pojawi się na konsoli Xbox One w 2015 roku
Twórcy MMORPG Neverwinter ogłosili, że gra pojawi się na konsoli Xbox One w 2015 roku. Tytuł będzie wiernym portem swojego pecetowego odpowiednika, który zostanie przystosowany do współpracy z gamepadem oraz sieciową infrastrukturą Microsoftu. Producenci nie przewidują wprowadzenia serwerów, na których jednocześnie będą bawić się komputerowi i konsolowi gracze.
Na komputerach PC Neverwinter dostępny jest w polskiej wersji językowej. Na razie nie wiemy czy trafi on także na konsole
Na początku stycznia informowaliśmy o nowych planach twórców gry Neverwinter, a więc MMORPG działającego w modelu free-to-play, który oparty jest na licencji systemu D&D. Producenci ogłosili wówczas, że chcą przenieść grę na konsole nowej generacji, nie podali jednak żadnych konkretnych szczegółów. Dziś dowiedzieliśmy się, że port Neverwinter na Xboksa One trafi do graczy na Zachodzie w pierwszej połowie 2015 roku (zapewne w tym samym czasie pojawi się również edycja na PlayStation 4). W tym roku, produkcja zadebiutuje jedynie w Chinach i będzie jednym z tytułów startowych platformy Microsoftu w tym kraju.
Konsolowy port Neverwinter będzie do złudzenia przypominał pecetowy odpowiednik, zarówno pod względem systemu płatności, dostępnych lokacji, ras, ekwipunku jak i klas postaci. Część z zawartości przeznaczonej dla wysokopoziomowych graczy może pojawić się jednak z pewnym opóźnieniem. Twórcy zmodyfikują drastycznie interfejs gry, przystosowując go do współpracy z gamepadem. Produkcja będzie zintegrowana z siecią Xbox Live i ma korzystać np. z xboksowej listy przyjaciół zamiast grupy kontaktów wewnątrz gry.
Niestety, deweloperzy nie przewidują możliwości jednoczesnej zabawy na tych samych serwerach dla osób, które korzystają z konsolowej i pecetowej wersji tytułu. Ponieważ zapowiedź dotyczy jedynie wersji na Xboksa One, niewykluczone, że port na PlayStation 4 pozwoli na rozgrywkę pomiędzy rożnymi systemami. Microsoft znany jest nie od dziś ze swojej polityki sprzeciwiającej się tego typu cross-platformowym rozwiązaniom. Stanęła ona przeszkodzie xboksowej premierze gry Final Fantasy XIV.
Przy okazji, producenci Neverwinter, zapowiedzieli również kolejny dodatek dla pecetowego wydania gry. Rozszerzenie zatytułowane Tyranny of Dragons zadebiutuje 14 sierpnia i zaoferuje serię misji, w których gracze będą musieli zmierzyć się z tajemniczym Kultem Smoka. Poza tym, otrzymamy również nowe lokacje, klasę postaci oraz rasę. Trailer, który przedstawia niektóre nowinki, znajduje się poniżej.
Neverwinter jest działającą w modelu free-to-play grą MMORPG. Tytuł został wyprodukowany w amerykańskim studiu Cryptic, znanym z takich produkcji, jak Star Trek Online, Champions Online czy też City of Villains. Neverwinter pierwotnie ukazał się na komputerach osobistych w czerwcu 2013 roku, jednak już kilka miesięcy wcześniej można było się nim bawić w ramach otwartych beta testów. Tytuł bardzo szybko zyskał sporą popularność, przyciągając do siebie ok. 2 mln graczy. Produkcja dostępna jest także w polskiej wersji językowej - wystartowała ona oficjalnie w ubiegłym roku.