autor: Marcin Skierski
Neverwinter grą MMO typu free-to-play
Wbrew początkowym zapowiedziom, Neverwinter nie będzie sieciową grą RPG z elementami kooperacji. Zespół Cryptic Studios zmienił swoje podejście i zamierza stworzyć produkcję MMO typu free-to-play.
Zespół Cryptic Studios postanowił przemianować swoją nadchodzącą grę Neverwinter na produkcję MMO typu free-to-play. Taka informacja pojawiła się na łamach serwisu IGN.
Dotychczas tytuł był zapowiadany jako reprezentant gatunku sieciowych RPG, kładzący duży nacisk na aspekty kooperacyjne. Modyfikacja zaproponowana przez Cryptic Studios jest przełomowym momentem w procesie dewelopingu. Do czasu wydania pełnej wersji gra prawdopodobnie ulegnie sporym zmianom.
Twórcy zdecydowali, że lepszy efekt przyniesie wydanie darmowej produkcji z systemem opcjonalnych mikropłatności. Na razie nie ujawniono szczegółów na temat tego modelu biznesowego, ale możemy się tylko domyślać, że udostępniony zostanie specjalny sklep, w którym za prawdziwe pieniądze zakupimy wirtualne przedmioty o różnym stopniu przydatności.
Deweloper zapowiada, że w związku z powyższą zmianą rozgrywka także zostanie zmodyfikowana i w większym stopniu będzie nastawiona na akcję. Całość ma przypominać grę Vindictus od studia Nexon, w której ciosy wyprowadzamy kliknięciami myszki, a walka opiera się na refleksie. Powodzenie w kolejnych starciach będzie więc zależne nie tylko od statystyk postaci, ale też umiejętności samego gracza.
Neverwinter ukaże się pod koniec 2012 roku wyłącznie w wersji na PC. Akcja tej produkcji toczy się w realiach uniwersum Forgotten Realms, w okolicach tytułowego miasta. Metropolia została pogrążona w kompletnym chaosie, kolejne frakcje walczą o kontrolę nad miastem, a po ulicach zaczynają krążyć nieumarli.