autor: Łukasz Szliselman
Neverwinter: Curse of Icewind Dale – premiera trzeciego dodatku do darmowego MMO
Za kilka godzin powinna zostać udostępniona duża aktualizacja do darmowego MMORPG-a Neverwinter, zawierająca moduł Curse of Icewind Dale. Dodatek wprowadzi nową krainę i związany z nią wątek fabularny, a także usprawnienia trybu PvP.
Dziś zadebiutuje Neverwinter: Curse of Icewind Dale, trzeci moduł do darmowego MMO osadzonego w słynnym uniwersum fantasy Forgotten Realms. Zostanie on udostępniony w ciągu najbliższych kilku godzin w formie bezpłatnej aktualizacji. Ekipa Cryptic Studios obiecuje, że z nowej zawartości zadowoleni będą zarówno miłośnicy PvP, jak i osoby preferujące rozgrywkę PvE. Przede wszystkim rozszerzenie wprowadzi Dolinę Lodowego Wichru, znaną m.in. z serii RPG Icewind Dale. Zwiedzając ten region, gracze z pewnością zawitają do miasteczka Caer-Koning, będącego lokacją startową świeżego wątku fabularnego związanego z poszukiwaniem Czarnego Lodu – nowego cennego surowca. Poniżej znajdziecie zwiastun wprowadzający w historię trzeciego dodatku do Neverwinter oraz listę najważniejszych nowości oferowanych w Curse of Icewind Dale.
- Curse of Icewind Dale rozbuduje grę o dwie strefy przygód, oferujące rozgrywkę PvP i PvE: Przełęcz (Icewind Pass) oraz Krasnoludzką Dolinę (Dwarven Valley). Nowy region niesie ze sobą nieznane dotąd wyzwania. Eksplorując Dolinę Lodowego Wichru napotkamy na swojej drodze m.in. Yeti, skaliste koty, niedźwiedzie, krasnoludy klanu Hammerstone i dzikie plemię barbarzyńców Reghedmen.
- Wspomniany Czarny Lód będzie stanowił nowy surowiec potrzebny do wykonania unikalnych przedmiotów, pozwalających tymczasowo zauważalnie zwiększyć statystyki postaci. Walczyć o niego będą dwie frakcje Ten-Towners i Arcane Brotherhood, które zaoferują graczom tymczasowe kontrakty.
- Tryb PvP doczeka się kilku zmian. Oprócz poprawek w systemie matchmakingu, twórcy zadbali o dodanie rankingów. Sporą nowością ma być też kampania PvP, składająca się z dziennych misji, w ramach których gracz będzie musiał pokonywać innych śmiałków lub przedrzeć się przez strefy z otwartym PvP.
- Rzecz jasna nie zabraknie również tradycyjnej kampanii PvE. Prócz niej będzie się dało stanąć ramię w ramię z innymi w Heroicznych Potyczkach dla kilku lub kilkunastu osób. Czasowe wydarzenia zostaną zastąpione przez system przydzielający klucze do lochów, tak by gracze mogli zwiedzić je w dogodnym dla siebie czasie.
- Wprowadzony w poprzednim dodatku Strzelec otrzyma kolejną ścieżkę mistrzowską – tropiciela.
- Wraz z premierą Curse of Icewind Dale, doświadczenie zdobyte na 60 poziomie nie będzie przepadało, lecz zacznie się kumulować na specjalną pulę. Za każde 250 tysięcy punktów gracze otrzymają losową nagrodę (zaklęcia, Astralne Diamenty, zwoje z punktami doświadczenia przydzielane do konta lub punkty mocy).
Szczegóły na temat wyżej opisywanych nowości znajdziecie na oficjalnej angielskiej stronie Neverwinter lub na jej polskojęzycznym odpowiedniku.