Netflix pracuje nad serialową adaptacją Death Note; twórcy Stranger Things znaleźli scenarzystkę
Nie ustają próby stworzenia udanej adaptacji kultowej mangi Death Note przez Netfliksa. Wiemy, kto napisze scenariusz serialu twórców Stranger Things.
Death Note autorstwa Tsugumiego Ohby i Takeshiego Obaty to jedna z najbardziej kultowych mang na świecie. Składa się z 12 tomów i była oryginalnie publikowana między 2003 a 2006 rokiem na łamach Weekly Shonen Jump. Popularność dzieła potwierdza fakt, że na przestrzeni lat wielu śmiałków podejmowało się próby stworzenia udanej adaptacji live-action. W samej Japonii powstało pięć filmów i jeden serial.
Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj
Netflix również ma za sobą jedną próbę adaptacji owej mangi. W 2017 roku powstał film w reżyserii Adama Wingarda, który spotkał się z bardzo słabym odbiorem ze strony widzów i krytyków. Przy tworzeniu dzieła brał udział między innymi Jeremy Slater, czyli jeden z głównych scenarzystów ciepło przyjętego serialu The Umbrella Academy.
Może Cię zainteresować:
- Najlepsze seriale anime, nasz ranking top 12
- Popularne seriale anime, które warto obejrzeć
- Death Note wraca na Netflixa z serialem aktorskim od twórców Stranger Things
Jak zatem widać, czasem nawet świetni artyści mogą nie podołać pewnym zadaniom. Bracia Matt i Ross Duffer, czyli twórcy jednego z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych seriali na Netfliksie – Stranger Things – pragną jednak udowodnić, że jest inaczej. Nad własną, serialową wersją Death Note pracują już od co najmniej kilku miesięcy; ponadto w tym tygodniu została ogłoszona scenarzystka projektu (via Deadline).
Wybór padł na Halię Abdel-Meguid, która pracowała z braćmi Duffer przy telewizyjnej adaptacji powieści Stephena Kinga i Petera Strauba – The Talisman. Scenarzystka miała również swój wkład w tworzeniu adaptacji książki Erika Larsona o tytule The Devil in the White City dla Hulu.
Abdel-Meguid, oprócz talentu do scenariuszy, posiada jeszcze jedną cechę, która może się okazać przydatna podczas prac nad serialowym Death Note’em. Posługuje się bowiem płynnie językiem japońskim i mieszkała przez jakiś czas w Tokio. Znajomość tamtejszej kultury oraz posiadanie perspektywy zarówno japońskiej, jak i amerykańskiej może być kluczowym czynnikiem, jaki pomoże w dogłębnym zrozumieniu materiału źródłowego, a co więcej – odpowiednim osadzeniu go we współczesnych kontekstach.
Jak myślicie, czy bracia Duffer i Halia Abdel-Meguid to przepis na sukces dla serialowej adaptacji Death Note?