Netflix masowo traci subskrybentów, wygląda to kiepsko
Netflix ma coraz większe problemy z utrzymaniem stałej liczby subskrybentów. Po raz kolejny platforma streamingowa straciła wielu użytkowników.
Źródło fot.: Netflix
Ostatnie kontrowersje, jakie pojawiają się wokół Netfliksa, nie pomogły gigantowi streamingowemu w utrzymaniu liczby użytkowników. Jak podaje serwis Screen Crush, w drugim kwartale 2022 roku Netflix stracił około 970 tysięcy aktywnych subskrybentów.
Firma przewidywała jednak, że w podanym okresie z jej szeregów odejdą ponad 2 miliony użytkowników. Duży wpływ na mniejszą redukcję aktywnych subskrypcji na pewno miała premiera finałowych odcinków czwartego sezonu Stranger Things. Serial ten jest obecnie najbardziej popularną produkcją dostępną na Netfliksie.
Jest to więc kolejny kwartał, w którym firma zalicza spadek liczby użytkowników opłacających usługę. Przy okazji poprzedniego raportu finansowego dowiedzieliśmy się, że w pierwszym kwartale 2022 roku z Netfliksa zrezygnowało ponad 200 tysięcy subskrybentów.
Może Cię zainteresować:
- Netflix traci w oczach klientów; platforma z najniższą postrzeganą wartością
- Kolejne zwolnienia w Netflixie, tym razem pożegnano się z 300 pracownikami
- Reklamy na Netflixie stają się rzeczywistością
Według przedstawicieli streamingowego giganta głównym tego powodem jest dzielenie się kontami wśród użytkowników. I to właśnie na walce z tym zabiegiem firma koncentruje swoje działania. Dlatego też opłaty za współdzielenie konta pojawiły się w pierwszych krajach, a można się spodziewać, że jest to dopiero początek.
Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj
Niestety, ale wydaje się, że Netflix nie zauważa prawdziwego powodu utraty subskrybentów. Konkurencja na rynku streamingowym w ostatnich latach bardzo mocno się rozrosła i pojawia się coraz więcej platform, które stanowią dla wielu użytkowników ciekawą alternatywę. Bardzo dużą popularnością, także w naszym kraju, cieszą się Disney+ oraz HBO Max, które z każdym miesiącem wzbogacają swoje biblioteki o stojące na wysokim poziomie produkcje.
Trzeba również przyznać, że porównanie oferty z ceną, jaką trzeba za nią zapłacić, nie wypada na korzyść Netfliksa. Obecnie jest to najdroższa platforma na rynku, a ostatnie kontrowersyjne pomysły, w tym te z wprowadzeniem reklam, nie przysparzają jej popularności.