filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 20 lipca 2022, 09:10

autor: Marcin Nic

Netflix masowo traci subskrybentów, wygląda to kiepsko

Netflix ma coraz większe problemy z utrzymaniem stałej liczby subskrybentów. Po raz kolejny platforma streamingowa straciła wielu użytkowników.

Źródło fot.: Netflix

Ostatnie kontrowersje, jakie pojawiają się wokół Netfliksa, nie pomogły gigantowi streamingowemu w utrzymaniu liczby użytkowników. Jak podaje serwis Screen Crush, w drugim kwartale 2022 roku Netflix stracił około 970 tysięcy aktywnych subskrybentów.

Firma przewidywała jednak, że w podanym okresie z jej szeregów odejdą ponad 2 miliony użytkowników. Duży wpływ na mniejszą redukcję aktywnych subskrypcji na pewno miała premiera finałowych odcinków czwartego sezonu Stranger Things. Serial ten jest obecnie najbardziej popularną produkcją dostępną na Netfliksie.

Jest to więc kolejny kwartał, w którym firma zalicza spadek liczby użytkowników opłacających usługę. Przy okazji poprzedniego raportu finansowego dowiedzieliśmy się, że w pierwszym kwartale 2022 roku z Netfliksa zrezygnowało ponad 200 tysięcy subskrybentów.

Według przedstawicieli streamingowego giganta głównym tego powodem jest dzielenie się kontami wśród użytkowników. I to właśnie na walce z tym zabiegiem firma koncentruje swoje działania. Dlatego też opłaty za współdzielenie konta pojawiły się w pierwszych krajach, a można się spodziewać, że jest to dopiero początek.

Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj

Niestety, ale wydaje się, że Netflix nie zauważa prawdziwego powodu utraty subskrybentów. Konkurencja na rynku streamingowym w ostatnich latach bardzo mocno się rozrosła i pojawia się coraz więcej platform, które stanowią dla wielu użytkowników ciekawą alternatywę. Bardzo dużą popularnością, także w naszym kraju, cieszą się Disney+ oraz HBO Max, które z każdym miesiącem wzbogacają swoje biblioteki o stojące na wysokim poziomie produkcje.

Trzeba również przyznać, że porównanie oferty z ceną, jaką trzeba za nią zapłacić, nie wypada na korzyść Netfliksa. Obecnie jest to najdroższa platforma na rynku, a ostatnie kontrowersyjne pomysły, w tym te z wprowadzeniem reklam, nie przysparzają jej popularności.

Marcin Nic

Marcin Nic

Przygodę z pisaniem zaczął na nieistniejącym już Mobilnym Świecie. Następnie tułał się po różnych serwisach technologicznych. Chociaż nie jest typowym graczem, a na jego komputerze znajduje się tylko Football Manager, w końcu wylądował w GRYOnline.pl. Nie ma dnia, w którym nie oglądałby recenzji nowych smartfonów, dlatego początkowo pisał o wszelkiego rodzaju technologii. Z czasem jednak przeniósł swoje zainteresowania bardziej w kierunku kinematografii. Miłośnik NBA, który uważa, że Michael Jordan jest lepszy od LeBrona Jamesa, a koszykówka z lat 90-tych była przyjemniejsza dla oka.

więcej