Netflix ma już ponad 200 mln abonentów
Liczba subskrybentów serwisu Netflix przekroczyła 200 milionów. Seriale i programy telewizyjne tej firmy zdominowały również wyszukiwania Google w ubiegłym roku.
Serwis Netflix pochwalił się, że w ubiegłym roku liczba subskrybentów usługi na całym świecie wyniosła 203,66 mln. Firma już kilka miesięcy temu przewidywała, że w 2020 r. uda się jej przebić granicę 200 milionów abonentów i te plany udało się zrealizować.
Za wzrost odpowiadają głównie rynki poza USA i Kanadą. 84% nowych klientów zdobytych przez firmę w 2020 roku przypadło na kraje inne niż te dwa państwa. Obecnie 64% wszystkich abonentów Netfliksa żyje poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą.
Firma pochwaliła się także, że jej produkcje zdominowały listę najczęściej wyszukiwanych w Google (na całym świecie) programów telewizyjnych 2020 roku. Na dziesięć pozycji aż dziewięć dostępnych było na Netfliksie.
Top 10 najczęściej wyszukiwanych programów telewizyjnych w Google w 2020 roku:
Analizując poniższą listę należy pamiętać, że Cobra Kai zostało nabyte przez Netflix dopiero w połowie ubiegłego roku. Wcześniej serial wyświetlany był w YouTube Red.
# | Produkcja: | Czy jest dostępna w serwisie Netflix? |
1. | Tiger King (Król tygrysów) | Tak |
2. | Big Brother Brasil | Nie |
3 | Money Heist (Dom z papieru) | Tak |
4. | Cobra Kai | Tak |
5. | The Umbrella Academy | Tak |
6. | Emily in Paris (Emily w Paryżu) | Tak |
7. | Ozark | Tak |
8. | The Queen's Gambit (Gambit królowej) | Tak |
9. | Outer Banks | Tak |
10. | Locke & Key | Tak |
Top 10 najczęściej wyszukiwanych filmów w Google w 2020 roku:
W przypadku filmów pozycja serwisu Netflix jest znacznie słabsza, ale i tak w pierwszej dziesiątce znalazły się dwie produkcje tego typu dostępne w tym serwisie.
# | Produkcja: | Czy jest dostępna w serwisie Netflix? |
1. | Parasite | Nie |
2. | 1917 | Nie |
3 | Black Panther (Czarna pantera) | Nie |
4. | 365 Dni | Tak |
5. | Contagion (Epidemia strachu) | Nie |
6. | Tenet | Nie |
7. | Enola Holmes | Tak |
8. | Harley Quinn: Birds of Prey | Nie |
9. | Mulan | Nie |
10. | Jojo Rabbit | Nie |
Warto zwrócić uwagę, że najchętniej wyszukiwanym filmem Netflixa w ubiegłym roku było polskie 365 dni.
Hity i plany na przyszłość
Netflix ujawnił również wyniki oglądalności części ze swoich hitów. Zarówno Tiger King, jak i The Queen's Gambit obejrzano w 62 mln gospodarstw domowych w cztery tygodnie od premiery. Co ciekawe, firma spodziewa się, że te sukcesy zostaną przyćmione przez francuski serial Lupin, którego pierwsze pięć odcinków zadebiutowało 8 stycznia. Serwis prognozuje, że po 28 dniach od premiery widownia tej produkcji przekroczy 70 mln gospodarstw domowych
W przypadku filmów w pierwszych czterech tygodniach od debiutu The Midnight Sky obejrzano na 72 mln kont, We Can Be Heroes – 53 mln, a Over the Moon – 43 mln.
Firma agresywnie inwestuje w rozwój. W notce prasowej znalazła się informacja, że Netflix ma obecnie ponad 500 tytułów, które są gotowe na premierę lub znajdują się w post-produkcji. Najciekawsze jest jednak to, że serwis nie musi już polegać na pożyczkach i w tym roku będzie już samodzielnie finansował prace nad nowymi pozycjami.
Ponadto wkrótce wszyscy użytkownicy Netfliksa mają uzyskać dostęp do funkcji Shuffle Play (Odtwarzania losowego), którą niewielka grupa widzów testuje od zeszłego roku. Dzięki niej algorytm sam wybierze nam co mamy oglądać, bazując na analizie naszych preferencji.