Netflix bez sukcesów z grami, zainteresował nimi mniej niż 1% subskrybentów
Netflix Games nie radzi sobie najlepiej. Mniej niż dwa miliony subskrybentów regularnie testuje gry dostępne w tym serwisie.
W listopadzie ubiegłego roku oficjalnie wystartowało Netflix Games, czyli dodatkowa usługa platformy Netflix, w ramach której bez żadnych dodatkowych opłat subskrybenci mogą zapoznać się z szeregiem gier dostępnych w bibliotece. Niezależnie od intencji giganta w kwestii przyciągnięcia nowych użytkowników lub utrzymania starych w ryzach, wygląda na to, że starania te spełzły na niczym (lub prawie niczym). Z raportu CBNC wynika, że spośród 221 milionów subskrybentów Netflixa średnio tylko 1,7 miliona regularnie gra w gry oferowane na tej platformie (uruchamiają je każdego dnia). Inaczej mówiąc – stanowi to mniej niż 1% subskrybentów.
Z analizy można też wywnioskować, że pomimo małej popularności usługa Netflix Games nie przeszła bez echa. Oferowane gry zostały bowiem pobrane 23,3 miliona razy. Szczegóły, w tym liczba pobrań na jedną osobę, nie są znane. Raport nie wyjawia także jak wielu użytkowników loguje się na swoje konto Netflix każdego dnia. Nie zważając na to, konkluzja jest taka, że growa oferta najwyraźniej nie okazała się zbyt atrakcyjna dla graczy, a pozostali subskrybenci rzadko sięgają po tę formę rozrywki. Podane informacje są zgodne z danymi dostarczanymi przez Apptopia – globalne narzędzie do śledzenia aplikacji.
Netflix Games – z czym to się je oraz jak smakuje?
Netflix Games to dodatkowa usługa, która jest zawarta w subskrypcji Netflix. Aktualna oferta uwzględnia 26 gier, w tym Moonlighter, Into the Breach czy Asphalt Xtreme. Ponadto usługa oferuje dwa tytuły na podstawie oryginalnego i wysoko cenionego serialu Stranger Things. Mowa tu o Stranger Things: 1984 oraz Stranger Things 3: The Game. Liczba oraz rozmach produkcji nie robią wielkiego wrażenia, jednak firma ma ambitne plany na przyszłość. Do końca 2022 roku Netflix planuje istotną rozbudowę katalogu – gier ma być ponad 50.
Poza opłacaniem abonamentu, nie trzeba uiszczać żadnych dodatkowych opłat za pobranie bądź granie w tytuły dostępne w Netflix Games. Aktualny cennik całej usługi jest rozłożony na trzy pakiety:
- Podstawowy – 29 zł/miesiąc, jakość obrazu SD i 1 ekran
- Standard – 43 zł/miesiąc, jakość Full HD i 2 ekrany
- Premium – 60 zł/miesiąc i jakość 4K/HDR i 4 ekrany
Warto przy tym zaznaczyć, że ceny usługi oraz jej wygląd mogą w niedalekiej przyszłości ulec zmianie. Netflix testuje dodatkowe opłaty za współdzielenie konta, co może oznaczać, że z czasem platforma mogą czekać duże zmiany.
We wszystkie gry z Netflix Games można zagrać tylko na urządzeniach mobilnych. Aplikacja jest kompatybilna z systemem Android 8.0 lub nowszym, a w wypadku iPhone’ów, iPadów lub iPodów touch z systemem iOS/iPadOS 15 lub nowszym. Do zabawy wymagane jest zainstalowanie gry na dysku oraz posiadanie stałego połączenia z Internetem. Należy też pamiętać, iż gry można ogrywać jedynie z poziomu normalnego profilu (dziecięce konta nie mają takiego dostępu).
Koniec końców czas pokaże, czy inwestycje giganta w tę gałąź rozrywki miały rację bytu. Aktualnie to nisza, która jednak może zyskać na popularności. Jeżeli ambicje firmy się ziszczą, jeszcze przed końcem roku będziemy mogli zagrać w ponad 50 gier. Najbliższe miesiące zapowiadają się na istotny czas w kontekście rozwoju Netflix Games.