Netflix bez darmowego okresu próbnego
Po zaproponowaniu polskim użytkownikom droższego cennika abonamentowego platforma Netflix przeprowadza kolejne testy. Tym razem firma zrezygnowała z bezpłatnego okresu próbnego na naszym rynku.
Nie mamy najlepszych wieści dla tych z Was, którzy dopiero planują bliżej zapoznać się z serwisem Netflix. W ramach testu platforma usunęła bowiem ze swojej polskiej oferty bezpłatny miesiąc próbny, z którego dotychczas mogli korzystać nowi użytkownicy. Jak tłumaczy biuro prasowe polskiego oddziału firmy w wiadomości przesłanej serwisowi Nflix.pl, ma to jej pozwolić „lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników”. Należy jednak zaznaczyć, że w dalszej treści komunikatu pada stwierdzenie, iż owe zmiany mają jedynie próbny charakter i bynajmniej nie muszą być wprowadzone na stałe.
Warto odnotować, że stosowną informację zawarto również w Centrum pomocy na stronie internetowej platformy. Jak można tam wyczytać, obecnie każdy, kto zakłada nowe konto, musi już na wstępie wybrać jeden z trzech planów zróżnicowanych pod kątem jakości obrazu, liczby ekranów do jednoczesnego oglądania, a przede wszystkim – ceny. Co ciekawe, choć na początku marca firma rozpoczęła testy nowego (droższego) cennika, obecnie słuch po nim zaginął, a przy poszczególnych planach widnieją kwoty sprzed podwyżki.
W tym momencie nie pozostaje nic innego, jak przypomnieć, że polski rząd planuje opodatkować serwisy streamingowe. Śmiało można gdybać, że jeśli stosowna ustawa wejdzie w życie, firmy takie jak Netflix, Spotify czy choćby HBO Go z pewnością spróbują „odbić” sobie straty poniesione z tego tytułu, podnosząc ceny świadczonych przez siebie usług.