autor: Artur Falkowski
NASA planuje wydać własną grę MMO
Dla wszystkich, którym marzy się praca zgłębiającego tajemnice kosmosu badacza i którzy chcieliby spróbować jak to jest pracować w NASA, mamy dobrą wiadomość. Wspomniana amerykańska agencja ogłosiła bowiem, że planuje stworzenie produkcji MMO pozwalającej wcielić się w zatrudnionych w niej naukowców i wziąć udział w wirtualnych misjach.
Dla wszystkich, którym marzy się praca zgłębiającego tajemnice kosmosu badacza i którzy chcieliby spróbować, jak to jest pracować w NASA, mamy dobrą wiadomość. Wspomniana amerykańska agencja ogłosiła bowiem, że planuje stworzenie produkcji MMO pozwalającej wcielić się w zatrudnionych w niej naukowców i wziąć udział w wirtualnych misjach.
Obecnie produkt jest w bardzo wczesnej fazie. NASA poszukuje partnerów biznesowych, deweloperów, którzy podjęliby się stworzenia tego typu produkcji i zaimplementowania w niej potężnego silnika fizycznego pozwalającego oddać rzeczywiste warunki misji.
Agencja twierdzi, że dzięki takiemu rozwiązaniu studenci, bo do nich skierowana będzie wspomniana produkcja, będą mogli nie tylko zapoznać się z działaniami NASA, ale również wziąć w nich udział, sprawdzić się w różnych zawodach (m.in. inżynier, matematyk) oraz zdobyć doświadczenie, które przyda się w wykonywaniu przyszłej pracy.
Wśród przykładowych działań, w których gracze będą mogli wziąć udział, znajdą się między innymi badanie reakcji chemicznych w żywych organizmach, naprawianie skomplikowanego oprzyrządowania czy też wirtualne doświadczanie mikrograwitacji.
Program ma dostarczać dobrej zabawy, a poza tym uczyć myślenia strategicznego, analizy i interpretacji faktów, rozwiązywania problemów, tworzenia i wykonywania planów, kompletowania zespołu, współpracy i dostosowywania się do nowych warunków.
Projekt NASA brzmi dość interesująco. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że na razie agencja nie znalazła jeszcze odpowiedniego dewelopera, należy spodziewać się, że na premierę przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać.