autor: Dorota Drużko
Najwięcej deweloperów wybiera PC oraz Xboxa 360
Organizacja Game Developer Research przeprowadziła ostatnio badania na grupie dwóch tysięcy przedstawicieli różnych firm zajmujących się tworzeniem gier. Zadaniem ankietowanych była odpowiedź na 55 pytań dotyczących platform, na które tworzą swoje dzieła, w jaki sektor rynku celują, jakich używają narzędzi oraz jak prezentują się ich zarobki.
Organizacja Game Developer Research przeprowadziła ostatnio badania na grupie dwóch tysięcy przedstawicieli różnych firm zajmujących się tworzeniem gier. Zadaniem ankietowanych była odpowiedź na 55 pytań dotyczących platform, na które tworzą swoje dzieła, w jaki sektor rynku celują, jakich używają narzędzi oraz jak prezentują się ich zarobki. Wyniki te wyglądają następująco:
- 70% ankietowanych odpowiedziało, że tworzy gry z myślą o komputerach PC i Macintoshach, 43% przygotowuje tytuły na „duże” konsole, 28% zajmuje się grami przeglądarkowymi, natomiast jedynie 16% zainteresowanych jest handheldami.
- Spośród konsolowych deweloperów 73% deklarowało, że przygotowuje swoje dzieła na Xboxa 360, nieco mniej bo 58% celuje w PS3, a najmniej w Wii - 42%. Co ciekawe pewna część - 15% - wciąż widzi w starszej konsoli Sony, czyli PS2, dobre źródło dochodu.
- Spośród najmniej licznej grupy, a więc tworzącej na konsole przenośne, znaczna większość, 75%, wybierała DS-a, a tylko 45% PSP.
- 76% ankietowanych do pracy wykorzystuje język C++, 31% C#, 19% używa Javy lub J2ME, natomiast 19% przyznaje, że w niektórych wypadkach wciąż przydaje się im Asembler.
Oczywiście we wszystkich wynikach uwzględnione zostały także tytuły multiplatformowe. Trzeba też pamiętać, że liczba gier wydanych na daną platformę nie przekłada się na ogólną sprzedaż urządzenia oraz przychód jaki generuje swoim twórcom.