autor: Michał Kułakowski
Najpopularniejze tytuły, producenci i platformy na E3, według EEDAR
EEDAR, amerykańska firma badawczo-doradcza, która zajmuję się przede wszystkim branżą gier komputerowych, przygotowała raport wskazujący na najpopularniejsze platformy, gry i relacje z konferencji na E3.
EEDAR, amerykańska firma badawczo-doradcza, która zajmuję się przede wszystkim branżą gier komputerowych, przygotowała raport wskazujący na najpopularniejsze platformy, gry i relacje z konferencji na E3.
Zanim przejdziemy do prezentacji części wyników raportu, zaznaczmy jeszcze jakimi metodami posługują się pracownicy firmy, przy przeprowadzaniu badań ukazanych następnie w postaci widocznych poniżej tabel i wykresów. Głównymi źródłami danych dotyczących oczekiwań i sympatii graczy, są wyniki, które zdobywają analizując statystyki prowadzone przez serwisy IGN i Gametrailers. Obie strony należą do jednych z największych serwisów internetowych przeznaczonych dla graczy i mogą pochwalić się dziesiątkami milionów odsłon dziennie. Nie można jednak przeoczyć faktu iż większość z odwiedzających ich internatów pochodzi z USA lub krajów anglojęzycznych, więc trudno uznać by dane zebrane przez firmę dobrze odzwierciedlały gusta światowej populacji graczy. Mimo to, dane wskazują jednak na pewne trendy i mogą okazać się interesujące.
Najbardziej obiecujące tytuły w sprzedaży detalicznej na E3 2011 (źródło: Gametrailers i IGN)
EEDAR badał liczbę odsłon stron związanych z konkretnymi grami oraz deklarowaną chęć ich zakupu (na portalu IGN), a także liczbę odsłon plików wideo związanych z danym tytułem (na Gametrailers). W pierwszej trójce rankingu uplasowały się: Mass Effect 3 i Battlefield 3 oraz The Elder Scrolls V: Skyrim.
Najbardziej obiecujące tytuły w sprzedaży detalicznej na E3 2011 – zwycięzcy według kategorii (źródło: Gametrailers i IGN)
Ogólne wyniki raportu zostały tutaj rozbite i przedstawiają zwycięzców w poszczególnych ocenianych kategoriach. Grą, którą najchętniej kupiliby gracze jest Call of Duty: Modern Warfare 3. Okazuje się, że także trailery tego tytułu były najczęściej oglądane w internecie. Najbardziej obiecującym i najczęściej wyszukiwanym w sieci tytułem został Mass Effect 3. Najpopularniejszą platformą został Xbox 360, a Nintendo może się cieszyć z tego, że to właśnie pliki wideo z jego grami ogólnie cieszyły się największym zainteresowaniem.
Najchętniej oglądane w internecie relacje z konferencji na E3 (źródło: Gametrailers)
Jak widać na załączonym obrazku, bezapelacyjnym zwycięzcą został Microsoft, który zdobył najwięcej widzów swojej konferencji, tuż za nim plasuje się prezentacja Sony i Nintendo.
Najpopularniejsze platformy sprzętowe, pod względem odsłon związanych z nimi stron oraz deklarowana chęć ich zakupu (źródło: IGN)
Niebieskim słupkami oznaczono popularność platformy, a zieloną linią deklarowane zainteresowanie ich zakupem. Ponownie wygrywa tutaj Microsoft. To właśnie strony związane z Xboksem 360, były najczęściej odwiedzane i czytane na portalu IGN.