autor: Bartłomiej Stachura
Najlepsze mody w 2006 roku
Independent Games Festival (Niezależny Festiwal Gier), projekt zainicjowany w 1998, w celu promowania niezależnych developerów, ogłosił wyniki konkursu na najlepsze modyfikacje do gier stworzone w 2006 roku.
Independent Games Festival (Niezależny Festiwal Gier), projekt zainicjowany w 1998, w celu promowania niezależnych developerów, ogłosił wyniki konkursu na najlepsze modyfikacje do gier stworzone w 2006 roku.
Poszczególne kategorie oraz triumfatorzy przedstawiają się następująco:
Najlepszy mod FPS (singleplayer) – zwycięża Weekday Warrior, modyfikacja do Half-Life’a 2 stworzona przez Cut Corner Company Productions. Mod jest niezwykle oryginalny, przenosi gracza w środowisko nowoczesnego otoczenia biurowego, umożliwiając zagranie w szereg mini-gierek – biurowego golfa, rzutki i inne.
Najlepszy mod RPG – w tej kategorii palmę pierwszeństwa przyznano Darkness Over Daggerfold, modyfikacji Neverwinter Nights. Ossian Studio, twórcy moda, oferują ok. 30 godzin zabawy w klimatach ostro zaprawianych Baldur’s Gate. Warto nadmienić, że w produkcji maczał palce niejaki Alan Miranda, który wcześniej pracował nad BioWare.
Najlepszy mod FPS (multiplayer) – zwycieża ES Team i ich Eternal Silence, kolejny mod pod Half Life 2, tym razem osadzony w realiach futurystycznych. Eternal Silence to swego rodzaju hybryda space combat oraz FPSa.
Najlepszy inny mod – triumfatorem okazało się studio Ludocraft ze swoim Spawn Of Deflebub – modyfikacją do Unreal Tournament 2004 łączącą w jedną spójną całość kilka gatunków gier (m. in. pinball i bilard). Mocną stroną moda jest psychodeliczna grafika i mroczne klimaty zaczerpnięte z twórczości Lovecrafta.
Zwycięzcy wszystkich kategorii otrzymują po 500$ nagrody i stają w szranki w walce o nagrodę główną opiewającą na 5,000$, która przyznana zostanie w kategorii Najlepsza Modyfikacja 2006. Życzymy powodzenia!