Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2011, 10:47

autor: Adrian Werner

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11)

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Witam w najnowszej odsłonie „Najciekawszych modyfikacji”. Jak zwykle czeka na was wybór najbardziej interesujących projektów wypuszczonych w ostatnich kilku tygodniach. Niestety weszliśmy już w okres wakacyjny, a to oznacza, że większość osób nie ma raczej ochoty siedzieć w domach i pracować nad kolejnymi projektami. W rezultacie liczba nowych modów znacząco spadła. Nawet jednak w trakcie takiego sezonu ogórkowego znaleźliśmy dla was kilka perełek.

Gry akcji

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #1

Star Wars Mod: Galactic Warfare

Chyba najciekawszym modem ostatnich tygodni jest finalna wersja Star Wars Mod: Galactic Warfare. Projekt ten to totalna konwersja przenosząca Call of Duty 4: Modern Warfare w realia Gwiezdnych Wojen. Autorzy poszli na całość i podmienili praktycznie wszystkie elementy gry. Dostajemy więc nowe tekstury, mapy, postacie i bronie. W konflikcie biorą udział dwie frakcje (Rebelianci i Imperium), a starcia toczą się na siedmiu mapach doskonale znanych fanom cyklu, takich jak m.in. kantyna Mos Eisley czy Miasto w Chmurach na planecie Bespin. Oczywiście możemy też wzywać naloty, które są przeprowadzane przez statki Tie-Bomber lub Y-Wing. Twórcy poświęcili temu projektowi ponad dwa lata swojego życia i ogrom ich pracy widoczny jest na każdym kroku. Jeśli z tego przeglądu wybierzecie tylko jeden mod do wypróbowania, to niech będzie nim właśnie Galactic Warfare.

Ponadto ukazała się też opatrzona numerkiem 0.96 nowa wersja Project Reality, czyli jednej z najlepszych modyfikacji do Battlefielda 2. Dla miłośników taktycznych strzelanek jest to pozycja obowiązkowa.

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #2

iCEnhancer

Dysponujący mocnym sprzętem posiadacze Grand Theft Auto IV powinni rozważyć pobranie moda iCEnhancer. Wprowadza on nowe shadery i efekty graficzne, dzięki którym gra przeobraża się w jedną z najpiękniejszych produkcji na rynku. Przed zainstalowaniem modyfikacji pamiętajcie jedynie, że bezproblemowo współpracuje ona z patchem 1.0.4.0, a potrafi mieć problemy z łatkami 1.0.6.0 1.0.7.0, co jest wynikiem zmian dokonanych przez Rockstar w silniku graficznym.

Gry roleplaying

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #3

Gentlemen Of Fortune

Nie da się ukryć, że Age of Pirates II: City of Abandoned Ships okazało się wielkim rozczarowaniem. Na szczęście fani postanowili naprawić to, co zepsuli deweloperzy. Jeśli wciąż posiadacie tę grę to z całego serca polecam zainstalowanie wypuszczonego niedawno moda Gentlemen Of Fortune (oraz dodatkowo pierwszego patcha). To olbrzymi projekt, zbierający w jedną paczkę masę mniejszych modyfikacji. W rezultacie dostajemy zestaw, który ulepsza każdy element gry, poczynając od grafiki, a na grywalności i realizmie kończąc. Fajne jest zwłaszcza to, że autorzy nie narzucają własnej wizji. Zamiast tego w menu możemy ręcznie wybrać jakie zmiany chcemy wprowadzić. Po zainstalowaniu tego projektu City of Abandoned Ships przeobraża się w produkcję wartą zainteresowania każdego fana pirackich klimatów.

Amnesia: Mroczny Obłęd

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #4

Through the Portal

Obrodziło nam ostatnio ciekawymi modami do wspaniałej Amnesii. Nie ma tygodnia, by jakiś nowy projekt nie został wypuszczony lub chociażby zapowiedziany. Z wydanych ostatnimi czasy szczególnie godne uwagi są:

  • Through the Portal – bezpośrednia kontynuacja fabuły podstawowej gry. Nie chcę mówić nic więcej, aby nie popsuć zabawy tym, którzy jeszcze nie przeszli Amnesii, więc tylko polecę pobranie tej przygody.
  • The Cursed – siedem map osadzonych w ponurym zamczysku, gdzie udajemy się aby odnaleźć zaginionego brata.
  • The Isle – wcielamy się w Jacoba, który został skazany na spędzenie reszty życia w lochach zamku zbudowanego na wyspie Morgentod. Pewnego dnia pojawia się jednak okazja do ucieczki.
  • Tetris – nazwa tłumaczy chyba wszystko. Mod ten wykorzystuje silnik Amnesii do odtworzenia klasycznej gry logicznej. Dobry sposób na złapanie oddechu pomiędzy kolejnymi sesjami horroru.
  • Abduction – dwuczęściowa przygoda, której akcja toczy się rok po wydarzeniach z podstawowej gry. Ponownie wcielamy się w Daniela, którego pewnej nocy budzą niepokojące hałasy. Jak na bohatera opowieści grozy przystało, zamiast zaryglować drzwi we własnym pokoju i poczekać na wschód słońca, postanawia on zbadać sytuację.

Gry strategiczne

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #5

Resident Evil: Alternative Chronicles

Resident Evil: Alternative Chronicles to jeden z najciekawszych modów do Men of War jakie ukazały się w ostatnich miesiącach. Zgodnie z nazwą przenosi on tę taktyczną grę wojenną w realia popularnej zombiakowej serii autorstwa japońskiego Capcomu. Twórcy odwalili tutaj kawał dobrej roboty i przygotowali kompletnie nowe mapy, misje, tryby zabawy obiekty, tekstury i modele postaci.

Natomiast miłośników Majesty 2 powinna zainteresować modyfikacja Majesty 2 Reloaded. Autor wprowadził głębokie zmiany w sposobie zbalansowania rozgrywki, dzięki czemu gra nie wywołuje już tak dużej irytacji jak poprzednio.

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #6

In the Orbit of God

In the Orbit of God to z kolei ambitna modyfikacja gry Homeworld 2. Opowiada ona o konflikcie pomiędzy czterema frakcjami, z których każda zajmuje jeden z księżyców krążących wokoło jednej planety. Poza nowym jednostkami i mapami autor mocno pozmieniał mechanikę zabawy. Bitwy są toczone na mniejszą skalę i wymagają większego wysiłku taktycznego. W połączeniu ze świetnym wykonaniem tworzy to projekt dla którego wart odkurzyć płytki z drugim Homeworldem.

Posiadacze Company of Heroes: Opposing Fronts powinni natomiast rozważyć pobranie najnowszej wersji Battle of Crete. Zgodnie z nazwą projekt ten odtwarza Operację Merkury, znaną również jako Bitwa o Kretę. Możemy grać armiami niemieckimi i brytyjskimi, a dodatkową atrakcją jest sporo dodanych nowych elementów graficznych.

Mody stare, ale jare

Tym razem proponuję dwa ciekawe mody, które stworzono z myślą o pojedynczym graczu.

7th Serpent: Genesis

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #7

Korzystający z silnika Max Payne 2 mod 7th Serpent: Genesis to bezpośrednia kontynuacja 7th Serpent: Crossfire, czyli jednej z najlepszych fanowskich kampanii do tego tej strzelanki autorstwa studia Remedy. Ponownie mamy do czynienia z przeznaczoną dla pojedynczego gracza rozległą opowieścią, która oferuje nowe poziomy, tekstury i modele postaci. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, a my wcielamy się w Vincenta Pentoro - prawdziwą maszynę do zabijania pracującą dla korporacji Serpent Industries. Najnowszym jego zleceniem jest poradzenie sobie z problemem jakim stała się ostatnimi czasy przeciwna modyfikowaniu ludzkiego ciała organizacja H.A.B.I.T. Jej szefowie mają się wkrótce spotkać w Centrum Konferencyjnym, by przedyskutować dalszą strategią działań przeciwko naszemu pracodawcy. Nadarza się więc doskonała okazja aby ich wszystkich wyeliminować.

The Family Grave

Najciekawsze modyfikacje (25/07/11) - ilustracja #8

Jako drugą propozycję mam natomiast dla was prawdziwe retro, czyli nową kampanię do niemłodej już gry Clive Barker’s Undying. Warto jednak przypomnieć sobie ten projekt, bo jest to mod tak wysokiej jakości, że w dzisiejszych czasach mógłby spokojnie uchodzić za oficjalne DLC stworzone przez autorów podstawowej wersji. Jest to prequel opowiadający o wcześniejszej przygodzie Patricka Galloway, czyli głównego bohatera Undying. Po kilkutygodniowej nieobecności powraca on w rodzime strony. Jednak zamiast spodziewanego ciepłego przywitania ze strony bliskich czeka go konfrontacja z czystym złem.

Poprzednie artykuły z cyklu:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej