Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2011, 13:31

autor: Adrian Werner

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11)

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Half-Life 2

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #1

Comatose

Najciekawszym projektem, jaki ukazał się ostatnimi czasy do Half-Life 2 jest zdecydowanie Comatose. Akcja zaczyna się w momencie, w którym sterowany przez nas bohater budzi się w opuszczonym budynku, cały w ranach, nie pamiętając nawet własnego imienia. Wokoło pełno krwi i oczywistym jest, że pochodzi ona z więcej niż jednego ciała. Naszym zadaniem będzie wpierw zatamowanie własnego krwawienia, a potem odkrycie, co doprowadziło nas do obecnego stanu. To bardzo imponująca modyfikacja. Z wciągającą fabułą, doskonałą atmosferą i pięknym projektem poziomów. Co więcej, dostępne są już do pobrania polskie napisy.

Drugim interesującym modem jest CALL IN . Jego fabuła zaczyna się kilka godzin po tym, jak Freeman zniszczył Cytadelę i toczy się równolegle do wydarzeń z Episode 1. Jako jeden z rebeliantów będziemy musieli przedrzeć się przez opanowane przez siły Combine tereny, by zdobyć informacje dotyczące technologii potrzebnej do skonstruowania rakiety doktora Magnussonsa. Mod do działania wymaga zainstalowanego Episode 2.

Rebel Story to z kolei sympatyczna kampania do Half-Life 2, w której wcielamy się w członka ruchu oporu. Został on uwięziony w Nova Prospect i dopiero zamieszanie wywołane przez Gordona Freemana daje mu wreszcie szansę na ucieczkę.

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #2

Half-Life: Wars

Ukazała się ponadto nowa wersja Half-Life: Wars. Ta wymagająca posiadania Episode 2 modyfikacja zamienia FPS-a Valve Software w grę RTS, z trzema unikalnymi frakcjami. Najnowsza aktualizacja dodaje wreszcie długo wyczekiwany tryb multiplayer. Jeśli do tej pory nie mieliście styczności z tym projektem to właśnie nadarza się doskonała okazja by nadrobić zaległości. Zdecydowanie warto spróbować.

Ostatnim z modów do Half-Life 2 jest przeznaczony dla pojedynczego gracza Dissolution. Akcja toczy się w roku 2089 i prezentuje cyberpunkową wizję świata kontrolowanego przez potężną korporację Xterrier. Postać gracza budzi się w środku zniszczonej kolonii 581c i naszym zadaniem jest odkrycie co wydarzyło się w tym miejscu. Mod łączy akcje z silnymi elementami przygodówkowymi i doprawia to wszystko ciekawą fabułą.

Left 4 Dead 2

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #3

Tour of Terror

Nie jest tajemnicą, że pierwsza część serii już od pewnego czasu nie ma co liczyć na ciekawe nowe modyfikacje. „Dwójka” trzyma się za to doskonale. Z najnowszych kampanii najbardziej godne zainteresowania są:

  • Gas Fever – krótka (trzy mapy) przygoda, która chronologicznie leży pomiędzy końcem części pierwszej a dodatkiem The Passing. Ocalałym zabrakło benzyny w samochodzie i teraz będą musieli przedrzeć się przez hordy zombiaków do stacji benzynowej.
  • Military Industrial Complex II – pięć bardzo dopracowanych map osadzonych na terenie bazy wojskowej i zakładów przemysłowych. Słowo ostrzeżenia – poziom trudności jest bardzo wysoki i całość przeznaczona jest raczej dla weteranów, którzy na widok normalnych poziomów jedynie uśmiechają się z pobłażaniem.
  • Tour of Terror – długa na pięć map kampania, której akcja toczy się we wschodniej Europie.
  • Dead Before Dawn DC – „wersja reżyserska” doskonałej kampanii osadzonej na terenie hipermarketu. Nowa edycja jest trudniejsza i ma dodatkowy jeden poziom.
  • I Hate Mountain – konwersja jednego z najlepszych zestawów map jakie kiedykolwiek ukazały się do „jedynki”.
  • Vienna Calling – odświeżona kampanii osadzonej w Wiedniu, która początkowo ukazała się do pierwszego Left 4 Dead.

Pozostałe gry akcji

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #4

Headcrab Mod

Posiadacze Counter-Strike: Source powinni rzucić okiem na zaktualizowanego (po raz pierwszy od prawie dwóch lat) Headcrab Mod. To kooperacyjna modyfikacja, w której gracze wcielają się w grupkę żołnierzy Combine i ich zadaniem jest przetrwanie ataków kolejnych fal nieprzyjaciół. Pomysł do oryginalnych co prawda nie należy, ale nie przeszkadza mu to w dostarczaniu nam masy sporej dawki doskonałej zabawy.

Wreszcie wypuszczono też Call of Pripyat Complete. Projekt ten jest czymś w rodzaju gigantycznego fanowskiwego patcha dla S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat poprawiającego wszystko co było możliwe do poprawienia. Zmiany nie ograniczyły się jedynie do ulepszenia grafiki, ale objęły również mechanikę rozgrywki. Autorzy m.in. zmodyfikowali sztuczną inteligencję towarzyszy oraz wyeliminowali błędy techniczne, a nawet językowe. Jednocześnie zadbano by wprowadzone modyfikacje były zgodne z wizją twórców gry. Dla miłośników serii pozycja obowiązkowa.

Cykl Neverwinter Nights

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #5

A Fairy Tale

Większość społeczności moderskiej zgromadzonej wokół cyklu Neverwinter zapadła ostatnio w sen zimowy. Tych kilka zespołów, które oparły się powszechnemu rozleniwieniu dostarczyło jednak kilka ciekawych propozycji. Przede wszystkim ruszył korzystający z pierwszego Neverwinter Nights i zarządzany przez fanów serwer Dragonlance Chronicles Reborn, który pozwala na przeżywanie przygód w jednym z najpopularniejszych światów należących do rodziny Dungeons & Dragons. Natomiast, jeśli chodzi o konkretne nowe przygody to warte polecenia są dwie do Neverwinter Nights 2:

  • A Fairy Tale – sympatyczna kampania utrzymana w bajkowych klimatach. Wcielamy się zatem w wojownika o czystym sercu, który ratuje niewiasty, morduje smoki i ogólnie czyści świat ze zła, nie brudząc sobie przy tym rąk żadnymi niemoralnymi zagrywkami. Mod wymaga posiada obydwu dodatków.
  • Betrayal at Krondor Chapter 1 – ukazał się wreszcie pierwszy rozdział projektu, który na silniku Neverwinter Nights 2 odtwarza klasycznego RPG-a z początku lat 90-tych. Wymaga dodatku Mask of the Betrayer.

Mount & Blade: Warband

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #6

WWII China Battlefield

Ciekawie prezentuje się WWII China Battlefield. Przenosi on Mount & Blade: Warband z realiów fantasy w czasy II wojny światowej, a konkretnie na front azjatycki. Autor podmienił większość elementów graficznych i zadbał o odpowiednią modyfikację reguł gry. Mamy więc karabiny, strzelby, granaty a nawet miotacze ognia. Dostępnych jest siedem klas postaci, osiem frakcji i dwa tryby gry - typowy deatchmatch oraz kooperacyjna przeciwko nadciągającym falom sterowanych przez komputer wrogów.

Drugim wartym zainteresowania projektem jest Vikingr. Zgodnie z nazwą przenosi on grę w realia średniowiecznej Europy i pozwala na wcielenie się w wikinga. Całość nastawiona jest na tryb wieloosobowy. Dostajemy cztery frakcje, masę nowego ekwipunku i elementów graficznych oraz mocno zmodyfikowane zasady gry. Świetnie sprawdza się zwłaszcza nowy tryb polegający na łupieniu wiosek, w którym musimy wpierw wyrżnąć obrońców, następnie spalić ich domy a na końcu obrabować lokalną świątynię.

Gry strategiczne

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #7

Stargate Space Conflict

Ukazała się nowa wersja Stargate Space Conflict, czyli projektu wykorzystującego grę Homeworld 2 do odtworzenia realiów seriali telewizyjnych Stargate. Obecnie dostępnych jest sześć frakcji - Siły Ziemi, Goaul'd, Asgard, Widma, Pradawni, Replikatory. Na razie można rozgrywać samodzielne scenariusze przeciwko komputerowi lub innym graczom. Dla fanów Gwiezdnych Wrót pozycja obowiązkowa.

Fanów Civilization IV zainteresować powinien mod Realism Invictus. Zgodnie z nazwą jest to projekt zwiększający realizm zabawy. Jest on rozwijany od wielu lat i zawiera m.in. ponad setkę nowych technologii, 20 dodatkowych cywilizacji oraz 90 przywódców. Zmianom uległo grubo ponad tysiąc elementów gry, więc jeśli narzekaliście na zbytnią umowność czwartej Cywilizacji to Realism Invictus powinien przypaść wam do gustu. Do działania mod wymaga posiadania dodatku Beyond the Sword.

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #8

Freespace: Evolution

Freespace: Evolution to natomiast modyfikacja do Nexus: The Jupiter Incident, która zgodnie z nazwą wykorzystuje silnik tego tytułu do stworzenia kosmicznej gry taktycznej osadzonej w uniwersum znanym z serii Freespace. Autor zadbał o umieszczenie w modzie większości klasycznych statków z obu części cyklu, oddając nam łącznie do dyspozycji 45 jednostek. Do tego w porównaniu do Nexusa mocno podkręcono tempo rozgrywki, co dobrze współgra z realiami tego świata. Na razie dostępne są jedynie cztery misje, ale wkrótce pojawić się mają nowe. Dodatkowo, projekt jest w pełni kompatybilny z edytorem misji.

Fanów Sins of a Solar Empire posiadających dodatek Diplomacy zainteresować może nowa wersja moda Stars. Autorzy wzbogacili grę o sporo nowych planet i układów słonecznych oraz dosyć mocno zmodyfikowali charakterystyki statków oraz część mechaniki walki. Wszystko to po to, by zwiększyć realizm zabawy.

Warto też wspomnieć o wersji beta Modern Warfare Mod. Projekt ten przenosi World in Conflicts w czasy współczesne, dodając masę sprzętu i pojazdów oraz podnosząc realizm starć. Mocno przebudowano również wiele aspektów zabawy, w tym starcia powietrzne oraz przygotowano sporo dodatkowych map. Społeczność Moderska zgromadzona wokół World in Conflicts nie należy do zbyt aktywnych, więc tym bardziej warto zainteresować się tą modyfikacją, jeśli interesują was rozgrywki wieloosobowe.

Amnesia: The Dark Descent

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #9

The Estate

Rzadko kiedy mam okazję pisać o modyfikacjach gier przygodowych, a już zwłaszcza tak dobrych jak Amnesia. Dlatego z radością powitałem dwa projekty oferujące całkiem nowe przygody.

  • The Curse Of Brewer Manor - akcja toczy się w 1856 roku. Wcielamy się w policjanta Scotland Yardu, który zostaje wysłany do tytułowej posiadłości by rozwiązać zagadkę zaginięcia Andrew Brewera.
  • The Estate – w tym wypadku wypuszczono na razie jedynie demo. Fabuła jest całkiem podobna do pierwszego moda. Żona Edwarda Hume’a wynajmuje nas byśmy znaleźli w starym opuszczonym domu wskazówki na temat obecnego miejsca pobytu jej męża.

Stare ale jare mody

Tym razem proponuję dwa rozbudowane mody, które stworzono z myślą o pojedynczym graczu.

Flipside

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #10

Flipside to zdecydowanie jedna z najdziwniejszych modyfikacji, jakie kiedykolwiek ukazały się do Half-Life 2. Wcielamy się w niej w zbiega z zakładu psychicznego. Całość zabawy ma postać platformówki, którą wyposażono w ciekawą mechanikę. Nasza postać żyje bowiem w dwóch światach i możemy dowolnie przeskakiwać pomiędzy nimi. W jednym z nich słońce cały czas świeci, ptaszki śpiewają, my przeskakujemy radośnie z chmurki na chmurkę, a drogę blokuje nam puchaty króliczek. Po naciśnięciu przycisku wszystko zostaje wywrócone na drugą stronę i nagle biegniemy przez mroczne wzgórza gonieni przez szaloną pielęgniarkę. W jasnym świecie możemy skakać wyżej, podczas gdy w mrocznym nabywamy zdolność wspinania się po ścianach i atakowania wrogów „z główki”. Poziomy zostały skonstruowane w ten sposób, że wymagają od graczy pełnego wykorzystania tej mechaniki. Nieraz musimy wręcz łączyć przełączanie się pomiędzy rzeczywistościami i związane z nimi ruchy w kombosy, w ciągu kilku sekund wielokrotnie przełączając się między światami. Flipside to ciekawa i wyjątkowo oryginalna pozycja, która pokazuje jak wiele da się zrobić z silnikiem Half-Life 2.

Delta Sector

Najciekawsze modyfikacje (16/03/11) - ilustracja #11

Delta Sector to ciekawa modyfikacja do gry Far Cry. Wcielamy się w niej w członka oddziałów specjalnych, który wysłany zostaje z delikatną misją w rejony wschodniej Europy. Fabuła nie odgrywa tu jednak dużej roli, liczą się za to miodne starcia z kompetentnymi przeciwnikami. Mod oferuje trzy rozbudowane mapy o wysokim poziomie trudności. Najbardziej imponujące jest to, że autor przerobił większość elementów graficznych. Bujna dżungla ustąpiła miejsca ponurym lasom i deszczowej atmosferze. To jeden z lepszych projektów, które ukazał się do debiutanckiego dzieła ekipy Crytek.

Poprzednie artykuły z cyklu:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej