Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 lutego 2010, 09:20

autor: Piotr Doroń

Najbardziej dochodowe produkcje z Xbox Live Arcade w 2009 roku

Amerykańska organizacja FADE przeanalizowała sprzedaż gier za pośrednictwem serwisu dystrybucji cyfrowej Xbox Live Arcade i opublikowała w Sieci otrzymane rezultaty badań. Z uzyskanych przez nią danych wynika, że w całym 2009 roku przychód z tego tytułu wyniósł 103,4 miliony dolarów, a największym beneficjentem była sieciowa strzelanina Battlefield 1943.

Amerykańska organizacja FADE (Forecasting and Analyzing Digital Entertainment) przeanalizowała sprzedaż gier za pośrednictwem serwisu dystrybucji cyfrowej Xbox Live Arcade i opublikowała w Sieci otrzymane rezultaty badań. Z uzyskanych przez nią danych wynika, że w całym 2009 roku przychód z tego tytułu wyniósł 103,4 miliony dolarów, a największym beneficjentem była sieciowa strzelanina Battlefield 1943, opracowana przez studio EA DICE.

Najbardziej dochodowe produkcje z Xbox Live Arcade w 2009 roku - ilustracja #1

Battlefield 1943

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami przedstawionymi przez Microsoft, najpopularniejszą grą dostępną w Xbox Live Arcade w 2009 roku była wspomniana już, pierwszoosobowa gra akcji. W badanym okresie nabyło ją ponad 800 tysięcy posiadaczy Xboksa 360. Przełożyło się to oczywiście na najwyższy przychód, który osiągnął poziom 12,5 milionów dolarów.

Na kolejnym miejscu uplasowała się kultowa zręcznościówka Castle Crashers autorstwa studia The Behemoth, która mimo że została oryginalnie wydana jeszcze w 2008 roku, to w 2009 roku ciągle mogła liczyć na zainteresowanie ze strony graczy. 485 tysięcy pobrań przełożyło na 7,3 milionów dolarów przychodu (od debiutu grę w wersji na X360 nabyło grubo ponad milion osób). Ostatnia pozycja na podium przypadła grze Trials HD od studia RedLynx, ze sprzedażą na poziomie 7,1 milionów dolarów.

Pierwsza dziesiątka najbardziej dochodowych produkcji XBLA w 2009 roku prezentuje się następująco:

  • Battlefield 1943 (EA DICE) – 12,5 milionów dolarów (średnia cena na poziomie 15 dolarów)
  • Castle Crashers (The Behemoth) – 7,3 milionów (15 dolarów)
  • Trials HD (RedLynx) – 7.1 milionów (15 dolarów)
  • Shadow Complex (Chair Entertainment / Epic Games) – 6,1 milionów (14,38 dolarów)
  • Family Game Night (Hasbro) – 4,2 miliony (9,53 dolarów)
  • Marvel vs. Capcom 2 (Capcom) – 4,2 miliony (15 dolarów)
  • Magic: The Gathering (Stainless Games) – 2,8 miliony (10 dolarów)
  • Worms 2 (Team 17) – 1,8 miliona (10 dolarów)
  • Peggle (PopCap Games) – 1,8 miliona (8,86 dolarów)
  • Turtles in Time: Reshelled (Ubisoft) – 1,7 miliona (10 dolarów)

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej