Nadciąga Rock of Ages II: Bigger and Boulder
Firma Atlus i studio ACE Team zapowiedziały Rock of Ages II: Bigger and Boulder, czyli kontynuację zabawnej hybrydy zręcznościówki i gry typu tower defense z 2011 roku, w której zadaniem graczy jest atakowanie twierdz rywali za pomocą turlającej się kamiennej kuli.
- Deweloper: ACE Team
- Wydawca: Atlus
- Gatunek: zręcznościówka
- Data premiery: jesień 2016 r.
- Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One
Do rozpoczęcia targów E3 pozostały jeszcze prawie dwa tygodnie, ale już teraz wielu wydawców zaczęło ujawniać nowe gry, mając nadzieję, że dzięki temu nie utoną one w nadchodzącej powodzi informacji i materiałów. Tak też zrobiła firma Atlus zapowiadając Rock of Ages II: Bigger and Boulder, czyli kontynuację zakręconej zręcznościówki z 2011 roku. Produkcja zmierza na pecety i konsole Xbox One oraz PlayStation 4, a premiera zaplanowana została na jesień tego roku. Za projekt odpowiada studio ACE Team, czyli ten sam zespół, który opracował pierwowzór.
Podstawowe mechanizmy rozgrywki pozostaną bez większych zmian. Ponownie otrzymamy więc zręcznościówkę wzbogaconą elementami strategii typu tower defense. Zabawa sprowadzi się do rywalizacji pomiędzy zamkami połączonymi długą ścieżką. Każda strona będzie naprzemiennie atakowała twierdzę rywala za pomocą wielkiej kamiennej kuli oraz broniła się poprzez zakup oddziałów oraz budowli, a następnie ustawianie ich w taki sposób, aby zatrzymać, wyrzucić z drogi albo przynajmniej spowolnić głaz rywala.
Jednocześnie Rock of Ages II: Bigger and Boulder zaoferuje sporo zmian i ulepszeń. Podczas zabawy gracze będą mogli przeturlać się przez szereg epok historycznych, wśród których znajdzie się Starożytny Egipt, Gotyk, Renesans oraz okres Surrealizmu. Wszystkie one zostaną zaprezentowane w sparodiowanej formie, wzorowanej na animowanych sekcjach z Latającego cyrku Monthy Pythona. Nacisk położony będzie na rozgrywki multiplayer, zwłaszcza na tryb, w którym zmierzą się dwie dwuosobowe drużyny. Gracze otrzymają także możliwość modyfikowania chorągwi i kolorystyki kostiumów swoich jednostek.
W grze pojawi się wiele nowych typów jednostek oraz głazów, a zabawę uatrakcyjni ulepszony silnik fizyczny, który poprawi zachowanie obiektów na mapach oraz sprawi, że ich destrukcja będzie bardziej realistyczna i efektowna. Warto na koniec wspomnieć, że Rock of Ages II: Bigger and Boulder powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4.