Nadciąga Gathering Storm – drugie duże rozszerzenie do Civilization 6
Zapowiedziano drugi duży dodatek do gry Sid Meier’s Civilization VI. Add-on zatytułowany Gathering Storm skoncentruje się na aspektach związanych z klimatem, wprowadzi nowe możliwości dyplomatyczne czy choćby odda w nasze ręce dwa niedostępne wcześniej scenariusze.
Firmy 2K Games oraz Firaxis Games zapowiedziały drugie duże rozszerzenie do gry Sid Meier's Civilization VI. Dodatek zatytułowany Gathering Storm zadebiutuje na komputerach osobistych 14 lutego 2019 roku, a wprowadzi przede wszystkim szereg elementów związanych z klimatem – od zjawisk atmosferycznych, przez wybuchy wulkanów, skończywszy na powodziach. Poza tym add-on zmusi graczy do przywiązywania większej wagi do zasobów, pozwoli im modyfikować krajobraz w pobliżu ich siedzib, czy umożliwi im zabieranie głosu na Światowym Kongresie.
Na tym jednak nie koniec, gdyż twórcy oddadzą w nasze ręce również dwa nowe scenariusze, dziewięciu liderów dla ośmiu niewidzianych wcześniej cywilizacji czy wreszcie całą masę pomniejszych dodatków. Nim przejdziemy do dokładnego omówienia zawartości Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm, zapraszamy na krótki seans z jego filmowym zwiastunem.
Taki mamy klimat
Klimat i geologia odegrają w Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm rolę pierwszoplanową. Zjawiska takie jak zamiecie, burze piaskowe, tornada czy huragany, a także wybuchy wulkanów, topnienie czap lodowych (co pociągnie za sobą podniesienie poziomu wody w morzach i oceanach, a więc i powodzie), odcisną swoje piętno na naszych poczynaniach.
Zmiany klimatyczne będą stanowić odzwierciedlenie dokonywanych przez nas wyborów. Na szczęście ze stawianymi przez nie wyzwaniami nie będziemy musieli mierzyć się w pojedynkę, gdyż zabierając głos na Światowym Kongresie, nawiążemy współpracę z pozostałymi liderami, wspólnymi siłami próbując rozwiązać nękające nas problemy.
Twoje działania mają znaczenie
Poza tym w trakcie rozgrywki przyjdzie nam pochylić się nad kwestiami związanymi z surowcami. O ile bowiem początkowo do sprawnego funkcjonowania społeczeństwa wystarczy węgiel i ropa, o tyle z czasem coraz ważniejsze staną się odnawialne źródła energii. Oczywiście podjęte przez nas decyzje wpłyną na panujące na świecie temperatury.
Ważną kwestią będzie również wyżej wspomniane rzeźbienie krajobrazu, między innymi poprzez drążenie kanałów i tuneli, czy budowę tam. Ponadto chcąc ułatwić sobie życie, warto będzie już na starcie mieć na względzie to, jakie możliwości oferuje teren w danym miejscu, a także... potencjalne zagrożenia. Przykładowo, miasto wzniesione w dolinie rzeki bądź nad brzegiem morza będzie narażone na powodzie; oczywiście niebezpieczeństwo będą w stanie zminimalizować nowe zdobycze technologii.
Zabierając głos na Światowym Kongresie, nie tylko wpłyniemy na los całego świata, lecz także zdobędziemy potencjalnych sojuszników oraz wpływy. Biorąc udział w specjalnych sesjach, głosując nad rezolucjami czy wykorzystując sojusznicze przysługi, zdobędziemy punkty, które pozwolą nam osiągnąć Zwycięstwo Dyplomatyczne. W Gathering Storm pojawi się również nowa era, dzięki czemu położymy ręce na zdobyczach technologicznych rodem z XXI wieku.
Nowe scenariusze i kilka pomniejszych dodatków
Add-on przyniesie też dwa nowe scenariusze – The Black Death i multiplayerowy War Machine. Pierwszy zabierze nas w podróż do Europy i zachodniej Azji z XIV wieku, kiedy to populację dziesiątkowała tytułowa Czarna Śmierć. Oczywiście zadaniem gracza będzie przeprowadzenie jego cywilizacji przez ten trudny okres. Akcja drugiego zostanie natomiast osadzona tuż przed wybuchem I wojny światowej, gdy niemiecka armia planowała najechać neutralną Belgię i Francję, nim owe kraje będą mogły stawić im opór.
W Sid Meier's Civilzation VI: Gathering Storm pojawi się osiem nowych cywilizacji oraz dziewięciu niedostępnych wcześniej liderów. Na liście nowości nie zabrakło też miejsca na nowe cuda świata i natury, bonusowe jednostki, budynki, dzielnice czy technologie. Autorzy nie zapominają również o wprowadzeniu poprawek – zaktualizowano zwycięstwa naukowe i kulturowe, wprowadzono kolejne Historyczne Momenty oraz rozbudowano system szpiegostwa.
- Oficjalna strona internetowa serii
- Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
- Poradnik do gry Sid Meier’s Civilization VI