Nadchodzi Might & Magic: Heroes VII [aktualizacja]
Firma Ubisoft pracuje nad Might & Magic: Heroes VII, czyli kolejną odsłoną cieszącego się wielką popularnością cyklu turowych strategii fantasy. Na razie opublikowano pierwszy zwiastun oraz informacje na temat fabuły gry.
Firma Ubisoft zapowiedziała Might & Magic: Heroes VII, czyli kolejną odsłonę popularnej serii turowych strategii fantasy. Gra ma pozostać wierna spuściźnie pozostawionej przez poprzednie części, ale jednocześnie autorzy chcą mocno ulepszyć wiele elementów rozgrywki oraz wprowadzić sporo nowych pomysłów. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety. Na razie wydawca nie zdradził planowanej daty premiery.
Fabuła gry opowie o wojnie domowej toczonej o tron Imperium. Kampania skoncentruje się na młodym księciu imieniem Ivan, który w celu zdobycia korony utworzy tzw. Radę Cieni, w skład której wejdą przedstawiciele sześciu frakcji. Poza radami dotyczącymi bieżącej sytuacji będą oni również raczyli księcia starymi opowieściami o najsłynniejszych bohaterach krainy Ashan i te historie mają zainspirować Ivana do podejmowania właściwych decyzji.
Might & Magic: Heroes VII zaoferuje sześć grywalnych frakcji. Na razie potwierdzono, że wśród nich znajdzie się Przystań, Akademia, Twierdza oraz Nekropolis. Pozostałe dwie wybiorą sami gracze. Na oficjalnej stronie już ruszyło pierwsze głosowanie w tej sprawie, gdzie fani mogą zdecydować czy wolą Sylvan, czy Fortecę. W grze pojawi się siedem kampanii. Po jednej dla każdej frakcji/doradcy plus jedna dodatkowa stanowiąca finał całej opowieści.
Aktualizacja:
Za produkcję odpowiada niemieckie studio Limbic Entertainment, czyli zespół, który opracował dodatki do „szóstki” oraz grę Might & Magic X: Legacy. Autorzy zamierzają pozwolić miłośnikom cyklu mieć autentyczny wpływ na kształt ostatecznego produktu i wprowadzą wiele z sugestii fanów. Przede wszystkim pożegnamy uproszczony model ekonomiczny z poprzedniej części i zamiast czterech surowców otrzymamy siedem. Każda frakcja dostanie własny ekran miasta i osiem unikalnych jednostek. Usunięty zostanie system konwersji podbitych grodów, więc np. zajęta Nekropolia nie przeobrazi się w inny typ metropolii.
Jednostki nie będą już teleportowały się między miastami i zamiast tego konieczne będzie korzystanie z karawan. Mapy mają być bardziej otwarte i większy nacisk położony zostanie na aspekt eksploracyjny. Podczas wojen wykorzystamy m.in. katapulty, balisty oraz namioty z medykami. Ponadto pola bitewne będą gęściej zapełnione różnorodnymi obiektami i przeszkodami. Na koniec warto wspomnieć, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 3.