Nadchodzi Grow Home - gra wspinaczkowa od autorów The Crew i serii Driver
Znane z The Crew i serii Driver studio Ubisoft Reflections zapowiedziało projekt Grow Home. Będzie to eksperymentalna pecetowa zręcznościówka z rozbudowaną mechaniką wspinaczkową.
- Twórcy: Ubisoft Reflections
- Gatunek: gra zręcznościowa
- Platforma sprzętowa: PC
- Data premiery: 4 lutego 2015 r.
Firma Ubisoft ujawniła projekt Grow Home, który opisywany jest jako eksperymentalna gra o wspinaczce. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety. Sporym zaskoczeniem jest fakt, że na premierę będziemy musieli poczekać niecałe dwa tygodnie, gdyż tytuł trafi do sprzedaży 4 lutego. Produkcja powstaje w studiu Reflections, znanym m.in. z serii Driver oraz zeszłorocznego The Crew, a zespół deweloperski liczy zaledwie osiem osób. Gra pozwoli na wcielenie się w małego robota znanego jako BUD, którego zadaniem jest przemierzanie galaktyki w poszukiwaniu nowych gatunków roślin po to, aby zabrać je potem na planetę swoich stwórców i tym samym zwiększyć ilość tlenu w jej atmosferze.
Podczas podróży robot natknie się na roślinę określaną mianem Star Plant, która wykazuje niezwykłe tempo wzrostu. Naszym celem będzie dbanie o jej rozwój i gromadzenie nasion. Pod koniec zabawy pnącza mają sięgać od gruntu aż po zawieszony dwa kilometry nad ziemią statek BUD’a. Wpływanie na kierunek rozrastania się rośliny umożliwi nam docieranie do niedostępnych wcześniej lewitujących wysepek, zapełnionych cennymi surowcami i przedmiotami.
W Grow Home rozgrywka skoncentruje się na eksplorowaniu świata i lokacje zostaną zaprojektowane tak, aby wymuszały częste wspinaczki. Ten aspekt ma być całkiem rozbudowany i umożliwi kontrolowanie oddzielnie każdej ręki robota. Twórcy obiecują, że BUD ma być w stanie złapać się praktycznie każdego wystającego elementu otoczenia. Z tego powodu autorzy zalecają zabawę na padach, choć będzie także możliwa rozgrywka za pomocą klawiatury i myszki.
Niestety, na tym kończą się udostępnione przez autorów informacje. Pierwszy zwiastun nie pokazuje mechanizmów rozgrywki, więc nie wiemy, jak te wspinaczkowe zabawy będą się prezentowały w akcji.
Reflections Interactive założono w 1984 roku. Pierwszym dużym sukcesem zespoły była trylogia Shadow of the Beast. Studio opracowało także dwie pierwsze odsłony cyklu Destruction Derby oraz wszystkie części marki Driver.
W 2006 roku studio nabyła firma Ubisoft, a zespół został przemianowany na Ubisoft Reflections. Pod nowym szyldem twórcy wyprodukowali Driver 76, Driver: San Francisco i The Crew oraz kilka gier z serii Just Dance.