Nadchodzi Galcon 2 – kontynuacja strategii kosmicznej zmierza na pecety i urządzenia mobilne
Kickstarter Galcon 2 okazał się sukcesem. Kontynuacja popularnej strategii kosmicznej ukaże się na PC i Androida w przyszłym roku.
Strategia kosmiczna Galcon była jednym z pierwszych niezależnych przebojów. Projekt rozpoczął żywot jako darmowy pecetowy prototyp w 2006 roku. Dwa lata później ukazała się rozszerzona wersja przeglądarkowa, a po kilku miesiącach otrzymaliśmy pierwszą komercyjną edycję na iPhone'a. Potem mieliśmy okazję zagrać w kolejne reedycje i rozszerzone wydania ma różnych platformach. Fani czekali jednak przede wszystkim na pełnowymiarową kontynuację. Ich prośby zostały wysłuchane i Galcon 2 znajduje się wreszcie w produkcji.
Na początku grudnia Phil Hassey, czyli ojciec pierwowzoru, uruchomił Kickstartera, który miał na celu zgromadzenie środków potrzebnych do wyprodukowania kontynuacji. Akcja okazała się sukcesem i ostatecznie użytkownicy serwisu przekazali twórcy ponad 25 tys. dolarów.
-Galcon 2 – strona Kickstartera
-Galcon 2 – oficjalna strona gry
Podstawowe zasady zabawy pozostaną takie same jak w poprzednich odsłonach. Galcon 2 ponownie będzie więc strategią czasu rzeczywistego koncentrującą się na kontrolowaniu dużych rojów statków kosmicznych. Rozgrywkę zaczniemy posiadając kilka planet pełniących role baz. Naszym zadaniem będzie oczywiście podbicie reszty mapy. Każda planeta ma przypisaną liczbę, która decyduje o tym, ile statków kosmicznych możemy z niej wysłać. Jej rozmiar wpływa również na tempo produkcji nowych jednostek. Naszym zadaniem jest takie pokierowanie całą flotą, aby pokonać przeciwnika i zając jego planety. Możemy decydować jaki procent sił z danej bazy wysłać, jak również zmieniać cel ataku w trakcie podróży przez pustkę kosmiczną. Brzmi to prosto, ale w rzeczywistości na raz najczęściej po mapie porusza się kilka lub nawet kilkanaście armii i opanowanie tego wszystkiego nie jest łatwe.
Galcon 2 nie ograniczy się jednak do niewolniczego odtworzenia formuły poprzedników i zaoferuje również wiele zmian. Przede wszystkim gra wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Ma to rozwiązać największy problem wcześniejszych odsłon, czyli brak ludzi chętnych do potyczek multiplayerze. Jednocześnie w wirtualnym sklepiku za prawdziwe pieniądze kupimy jedynie przedmioty czysto wizualne, które uczynią wygląd naszych armii unikalnym. Nie będzie mowy o nabywaniu czegokolwiek, co zapewni bezpośrednią przewagę w bitwach. Gra posiadać ma kampanie dla pojedynczego gracza, jak również tryb kooperacyjny i rywalizacji. Znacząco rozszerzone zostaną opcje sieciowe. Pojawią się rozbudowane rankingi, osiągnięcia, system klanów oraz opcję łatwego organizowania turniejów. Wprowadzone zostaną również nowe typy rozgrywki. Poza klasycznym pojawi się m.in. tryb, w którym statki będą zderzały się ze sobą oraz tryb bilardowy, gdzie planety zaczną odbijać się od siebie.
Galcon 2 na razie powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera planowana jest na początek przyszłego roku. Następnie gra zostanie przeniesiona na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.