Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2013, 15:10

autor: Adrian Werner

Nadchodzi Damned, czyli multiplayerowa gra grozy

Studio 9heads pracuje nad nietypowym wieloosobowym horrorem Damned. W nim czwórka gracz wcieli się w ludzi uwięzionych w hotelu, a piąty uczestnik zabawy pokieruje nawiedzającym to miejsce potworem.

Znane z gry Vitrum brazylijskie studio 9heads pracuje nad projektem Damned. Produkcja należeć ma do popularnego obecnie gatunku interaktywnych horrorów FPP, ale w przeciwieństwie do typowych tytułów tego typu nastawiona będzie wyłącznie na tryb wieloosobowy.

  1. Damned na Steam Greenlight
  2. Damned na Indiegogo

Damned powstaje jedynie z myślą o pecetach, a premiera zapowiadana jest na końcówkę tego roku. Autorzy próbują dostać się na serwis Steam za pośrednictwem usługi Greenlight. Uruchomiono również zbiórkę na Indiegogo, która ma umożliwić twórcom zebranie środków potrzebnych na lepsze dopracowanie projektu oraz rozbudowanie go o dodatkowe elementy

Korzystanie z latarki będzie niebezpieczne, ale często okaże się koniecznością. - Nadchodzi Damned, czyli multiplayerowa gra grozy - wiadomość - 2013-05-11
Korzystanie z latarki będzie niebezpieczne, ale często okaże się koniecznością.

Akcja Damned rozgrywać się będzie w ponurym hotelu w latach 20-tych ubiegłego wieku. Czterech graczy wcieli się w uwięzionych w nim ludzi, a piąty pokieruje nawiedzającą to miejsce złą istotą. Zadaniem śmiertelników będzie głównie przetrwanie i znalezienie drogi ucieczki. Celem potwora ma być nie dopuszczenie, aby ktokolwiek żywy opuścił hotel. W każdej rozgrywce wnętrze budynku będzie generowane losowo.

Grający potworem otrzyma umiejętność przełączania się między dwoma postaciami. Większość czasu spędzi jako zjawa. W tej formie nie będzie w stanie dostrzec ludzi, ale otrzyma za to moc przenikania przez drzwi i ściany oraz aktywowania wywołujących grozę efektów, takich jak dziwne odgłosy czy poruszające się bez powodu przedmioty. Gdy już uzbiera odpowiednią ilość energii potwór będzie mógł na krótki czas przyjąć formę materialną i zapolować na ludzi. W tej postaci dostrzeże nie tylko samych śmiertelników, ale również pozostawione przez nich ślady.

Ludzie będą bezbronni i dlatego większość czasu spędzą na unikaniu potwora. We wnętrzu hotelu ma być bardzo ciemno, więc każdy człowiek wyposażony zostanie w latarkę. Używanie jej będzie jednak ryzykowne, gdyż monstrum dostrzeże światło nawet jako zjawa i w ten sposób pozna lokalizację swoich ofiar. Wirtualny świat ma być w dużym stopniu interaktywny i gracze będą mogli przesuwać przedmioty oraz otwierać i zamykać drzwi, szafki lub szafy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej