Nadchodzi Acaratus - taktyczne steampunkowe RPG
Studio Nodbrim Interactive zapowiedziało taktyczne RPG Acaratus, w którym zajmiemy się konstruowaniem robotów bojowych napędzanych silnikami parowymi oraz wykorzystywaniem ich w turowych bitwach.
W 2011 roku grupa szwedzkich deweloperów założyła studio Nodbrim Interactive. Teraz, po trzech latach prac, zespół wreszcie zapowiedział swój debiutancki projekt. Okazało się nim taktyczne turowe RPG zatytułowane Acaratus, którego akcja osadzona zostanie w świecie stanowiącym mieszankę typowo średniowiecznego fantasy z elementami steampunkowymi reprezentowanymi głównie przez napędzane silnikami parowymi potężne roboty bojowe. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i twórcy planują wypuszczenie jej w formacie epizodycznym. Niestety, na razie nie są w stanie stwierdzić, kiedy do sprzedaży trafi pierwszy odcinek, gdyż obecnie projekt znajduje się wciąż na etapie zamkniętych testów wersji alfa i od ich wyników zależeć mają dalsze poczynania studia.
Akcja gry osadzona zostanie w świecie, który do niedawna przypominał standardowe uniwersum fantasy, z poziomem technologicznym odpowiadającym średniowieczu. Sytuacja ta uległa zmianie podczas największej w historii tej krainy wojny, gdy geniusz imieniem Acarat wynalazł silnik parowy. Za jego pomocą możliwe stało się mechaniczne podnoszenie dużych ciężarów i co jeszcze ważniejsze, dokonywanie tego z dużymi prędkościami. Pojawienie się tych rozwiązań zapoczątkowało rewolucję przemysłową i pozwoliło mocarstwom na masową produkcję potężnych robotów bojowych, które szybko stały się głównym narzędziem toczenia niekończącej się wojny. Gracze wcielają się w dowódcę organizacji założonej w celu ostatecznego zakończenia konfliktu.
Jak na taktyczne RPG przystało, w Acaratus zajmiemy się głównie toczeniem turowych bitew, podczas których obejmiemy dowództwo nad niewielkim oddziałem robotów. Gra ma promować duże tempo rozgrywki poprzez wprowadzenie systemu, w którym im szybciej zakończymy turę tym więcej punktów akcji otrzymamy w następnej. Zostanie to tak zbalansowane, aby najbardziej opłacalne było opracowanie planu na kilka ruchów naprzód, a następnie jego błyskawiczne zrealizowanie. Gdy przeciwnik będzie wydawał rozkazy my zajmiemy się kupowaniem za punkty dowodzenia specjalnych kart zapewniających pomocne bonusy. Każdy robot otrzyma określony ich zestaw i w sumie w ten sposób skompletujemy talię, z której wylosujemy karty podczas bitwy.
Kluczową rolę odegra także konstruowanie własnych maszyn bojowych. Będziemy składali je samodzielnie wybierając poszczególne części oraz montując na nich wybrane uzbrojenie. Nie zabraknie także opcji ulepszania każdego z tych elementów. Wszystko to zostanie odpowiednio zbalansowane, tak aby np. wyposażenie robota w potężną tarczę mocno spowalniało jego ruchy.