Nad Borderlands 3 (?) pracuje co najmniej 90% członków studia Gearbox Software
Prezes studia Gearbox Software, Randy Pitchford, podczas zakończonej wczoraj imprezy PAX West dość mocno zasugerował, że w pracę nad Borderlands 3 zaangażowane jest co najmniej 90% personelu studia. Tytuł zadebiutuje najprawdopodobniej nie wcześniej niż w kwietniu przyszłego roku.
Impreza PAX West dobiegła wczoraj końca. Tradycyjnie podczas jej trwania poznaliśmy kilka szczegółów na temat nadchodzących gier. Jedną z nich prawdopodobnie było Borderlands 3. Podczas specjalnego panelu Randy Pitchford, prezes studia Gearbox Software, zauważył, że na sali jest z pewnością sporo osób wyczekujących kontynuacji tej znanej serii strzelanin FPP z elementami action-RPG i zwrócił się do nich tymi słowami (via Destructoid):
Co najmniej 90% składu osobowego studia pracuje obecnie nad projektem, nad którym chcielibyście, żebyśmy pracowali.
Zważywszy na to, że według słów Pitchforda w samym tylko Gearbox Software pracuje około 370 osób (nie licząc współpracowników zewnętrznych) - 300 w kwaterze głównej we Frisco w Teksasie i 70 w Quebec w Kanadzie - do prac nad nowym tytułem oddelegowano całkiem pokaźną liczbę deweloperów. Jaka inna gra mogłaby się cieszyć aż tak dużą uwagą studia, jeśli nie kolejna odsłona szalenie popularnego cyklu?
Nie byłby to zresztą pierwszy raz, gdy słyszymy o Borderlands 3. Pierwsze plotki na temat powstania tego tytułu krążyły już w 2015 roku. W ubiegłym roku prezes studia Gearbox Software stwierdził, że prace nad kolejną odsłoną popularnej serii ruszą po zakończeniu rozwoju Battleborna. Dowiedzieliśmy się wówczas między innymi, że scenariusz do Borderlands 3 (o ile oczywiście taki tytuł będzie nosiła ta produkcja) napisze Mike Neumann, odpowiedzialny za skrypty do pierwszej odsłony cyklu oraz serii Brothers in Arms. Ponadto w lipcu tego roku Strauss Zelnick, prezes Take-Two Interactive, zapowiedział, że w roku fiskalnym 2019 (czyli okresie od 1 kwietnia 2018 do 31 marca 2019 roku) na rynku pojawi się naprawdę „duży tytuł” od wydawcy 2K Games. Natomiast podczas konferencji GDC 2017 zaprezentowano krótkie demo technologiczne, mocno utrzymane w klimatach omawianej serii. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują zatem, że tajemniczym projektem, o którym wspomniał Pitchford podczas imprezy PAX West 2017, jest właśnie Borderlands 3. Dlaczego zatem we wstępie pojawiło się słowo „prawdopodobnie”? Jak stwierdził prezes studia Gearbox Software, trzyma się on maksymy wydawców, która brzmi „rzecz nie istnieje, dopóki nie zostanie oficjalnie ogłoszona” i nie zamierza rzucać żadnymi tytułami, by później nie sprawiać zawodu.
Zatem dopóki nie otrzymamy większej ilości konkretów, istnienie Borderlands 3 nadal pozostanie tajemnicą poliszynela. Pozostaje zatem cierpliwie czekać, choć w tym przypadku raczej bez niepokoju, czy tytuł faktycznie powstanie.