autor: Remigiusz Maciaszek
Mythos po polsku. Prezentacja klas i systemu rozwoju postaci
Niecały miesiąc temu pisaliśmy o polskiej stronie gry Mythos, ale wiemy także, że tytuł zostanie w pełni zlokalizowany. Jest to chyba dosyć dobra informacja, tym bardziej, że sama gra zapowiada się bardzo interesująco, zwłaszcza dla fanów takich produkcji jak Torchlight czy Diablo.
Niecały miesiąc temu pisaliśmy o polskiej stronie gry Mythos, ale wiemy także, że tytuł zostanie w pełni zlokalizowany. Jest to chyba dosyć dobra informacja, tym bardziej, że sama gra zapowiada się bardzo interesująco, zwłaszcza dla fanów takich produkcji jak Torchlight czy Diablo.
Wygląda na to, że HanbitSoft - producent gry, wykazuje spore zainteresowanie polskim rynkiem, co się oczywiście chwali. W związku z tym postanowiliśmy przybliżyć Wam grę odrobinę bardziej. Rzucimy zatem okiem na to, jak dokładnie będzie wyglądał rozwój postaci i jak na obecnym etapie prezentują się klasy postaci.
W grze zastosowano wypróbowany system, znany chociażby z Diablo II. Mamy zatem podstawowe statystyki: siłę, zręczność, witalności i mądrość, które rozwijamy poprzez inwestowanie punktów, w trakcie zdobywania kolejnych poziomów. Oprócz tego dysponujemy także umiejętnościami, zbudowanymi na zasadzie klasycznego drzewka talentów, z pewną jednak różnicą. Mythos, oprócz specyficznych umiejętności klasowych, oferuje także zdolności wspólne dla wszystkich postaci. Otrzymujemy tym samym możliwość tworzenia hybryd. Jest to całkiem przyjemny pomysł, który bez wątpienia zwiększy ilość możliwych kombinacji.
Taki sposób budowy postaci sprawia, że wybór spośród zaledwie trzech profesji, czyli: piromanty, nimroda i technologa, nie jest więc tak skromny, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Oczywiście same klasy będą się znacząco od siebie różnić. Domeną piromanty, co zresztą sugeruje nazwa, jest ogień, wykorzystywany zarówno ofensywnie jak i defensywnie. Wybierając tego bohatera będziemy się mogli posłużyć ognistymi kulami ciskanymi z dystansu, ale rzucimy również zaklęcie na broń, tak by w starciu bezpośrednim zadawała dodatkowe obrażenia. W walce będziemy również mogli posłużyć się wsparciem żywiołaka ognia.
Nimrod, to natomiast klasa nastawiona na zadawanie obrażeń na krótkim dystansie. Główną domeną tego bohatera jest siła, a dzięki niej uzyskuje dostęp do wszystkich typów broni. W wersji angielskiej nimrod nazywany jest Bloodletterem, co dosłownie znaczy „ten który upuszcza krew”. Odrobinę zmienione tłumaczenie jest zatem usprawiedliwione, ale nie oddaje niestety podstawowego narzędzia herosa, którym jest krew. Nimrod wykorzystuje krew zarówno własną, do zadawania obrażeń, jak i poległych przeciwników, przywołując zabójcze kreatury bezwzględnie atakujące wrogów.
Ostatnia klasa to technolog, wykorzystujący w bitwie przeróżne gadżety oraz broń dalekiego zasięgu, jak pistolety czy strzelby. Z jednej strony będzie się on w stanie posłużyć granatami czy pułapkami, które ogłuszą lub zdezorientują wrogów, z drugiej natomiast zbuduje zabójcze bomby zadające duże obrażenia. Na uwagę zasługuje również zdolność wznoszenia przeróżnych bojowych urządzeń, pomagających technologowi ostrzeliwać przeciwników.
Polski Mythos trafił również do portalu społecznościowego Facebook, warto zatem rzucić tam okiem w poszukiwaniu bieżących informacji. W chwili obecnej trwają przygotowania do bety, ewentualne zgłoszenia można składać, pod tym adresem. Wstępnie premiery gry należy się spodziewać w pierwszym kwartale przyszłego roku, ale przy braku oficjalnych informacji nie należy się specjalnie przywiązywać do tego terminu.