Mountains of Madness - twórcy serii Darkness Within pracują nad adaptacją opowiadania H.P. Lovecrafta
Znane z serii Darkness Within studio Zoetrope Interactive poinformowało, że pracuje nad przygodówką grozy zatytułowaną Mountains of Madness. Zgodnie z tytułem, jej fabuła zainspirowana została opowiadaniem W Górach Szaleństwa, autorstwa Howarda Philipsa Lovecrafta.
Przez ostatnie lata były cicho o tureckim studiu Zoetrope Interactive, czyli zespole mającym na koncie utrzymane w klimacie horroru przygodówki Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder oraz Darkness Within 2: The Dark Lineage. Od premiery drugiego z tych projektów minęło pół dekady i wiele osób uznało, że firma po cichu zakończyła działalność. Okazuje się jednak, że twórcy zrobili sobie jedynie przerwę, a potem rozpoczęli prace nad kolejną produkcja, która właśnie została ujawniona. Okazała się nią gra przygodowa Mountains of Madness i zgodnie z tytułem, jej fabuła bazuje na opowiadaniu W Górach Szaleństwa, będącym jednym z najsłynniejszych utworów z dorobku pisarza Howarda Philipsa Lovecrafta.
Na razie informacje na temat gry są bardzo skromne, gdyż autorzy planują pełne jej ujawnienie dopiero za kilka miesięcy. Fabuła obracać się będzie oczywiście wokół tragicznej w skutkach ekspedycji naukowej na Antarktykę, zorganizowanej przez Uniwersytet Miskatonic. Odkryła ona tytułowe Góry Szaleństwa, wyższe niż Himalaje i broniące dostępu do tajemniczych ruin. Wszyscy członkowie wyprawy przypłacili te odkrycie życiem lub poczytalnością i niestety nie zdążyli ostrzec innych ludzi przed pójściem w ich ślady.
My wcielimy się we Franka Gilmana, czyli studenta matematyki z Uniwersytu Miskatonic, który dołącza do zorganizowanej sześć miesięcy później ekspedycji, mającej na celu odkrycie, co stało się z pierwszą grupą. Fabuła stanowić będzie mieszankę wątków z oryginalnego opowiadania oraz nowych elementów opracowanych przez Zoetrope Interactive.
Niestety, na tym kończą się udostępnione przez autorów informacje. Nie wiemy nic o mechanizmach rozgrywki, planowanej dacie premiery, ani platformach, na jakie zmierza Mountains of Madness. Sądząc po wcześniejszych produkcjach tego zespołu spodziewamy się jednak, że otrzymamy przygodówkę z widokiem FPP i trójwymiarową grafiką, a wśród platform znajdzie się PC.
Jako jeden z najpopularniejszych utworów Lovecrafta, W Górach Szaleństwa było inspiracją dla wielu innych deweloperów. W 1995 roku na pecety ukazała się gra przygodowa Prisoner of Ice, która fabularnie stanowiła kontynuację opowiadania. Natomiast cztery lata temu wydano casualową przygodówkę hidden-object Mystery Stories: Mountains of Madness.
Co ciekawe Zoetrope Interactive będzie musiało zmierzyć się z konkurencją ze strony niezależnego zespołu MountainsGame, które pracuje obecnie nad przygodową grą akcji At the Mountains of Madness. Projekt ten został niedawno zaakceptowany do dystrybucji w usłudze Steam dzięki głosom graczy oddanym na niego w ramach systemu Greenlight.