autor: Michał Kułakowski
Mount & Blade II: Bannerlord – TaleWorlds prezentuje frakcję Aserai
W najnowszym wpisie deweloperzy nadchodzącego Mount & Blade II: Bannerlord przedstawili graczom kolejną frakcję w świecie gry, z którą wejdziemy w kontakt podczas zabawy. Są nią Aserai, wzorowani na wędrownych arabskich plemionach.
Studio TaleWorlds kontynuuje serię dzienników deweloperskich, przedstawiających fanom kolejne elementy świata oraz rozgrywki z nadchodzącego Mount & Blade II: Bannerlord. W najnowszym wpisie twórcy skupiają się na frakcji Aserai. Lud ten, wzorowany na wędrownych arabskich plemionach z VII wieku naszej ery, zamieszkuje i sprawuje kontrolę nad Nahasą. Jest to otoczony górskimi szczytami pustynny region, znajdujący się na południowym krańcu mapy świata. Pokrywają go w większości nieprzyjazne piaskowe wydmy. Ten monotonny krajobraz zaburzają od czasu do czasu odosobnione oazy oraz niewielkie osady. Zamieszkują je najbardziej wpływowe klany Aserai, współpracujące z Imperium, które udziela im intratnych licencji na ochronę kupieckich karawan. Grupy sprzeciwiając się interwencji obcych sił, zmuszone zostały do zamieszkania na otwartej pustyni. By przeżyć, muszą one więc uciekać się do rozbojów i walki partyzanckiej. Dzięki interakcjom z poszczególnymi klanami gracze będą mogli znacząco wpłynąć na sytuację polityczną w regionie.
W przeciwieństwie do naszych wyobrażeń o średniowiecznych arabskich siłach wojskowych, Aserai nie będą polegać na walce konnej. Wojownicy tego ludu, odziani w lekkie zbroje, będą specjalizować się za to w używaniu włóczni, krótkich mieczy i łuków. Twórcy inspirowali się bowiem kulturą arabską sprzed wielkiego pochodu islamu i podboju Bliskiego Wschodu przez jego wyznawców. Więcej szczegółów na temat inspiracji autorów oraz informacji o Aserai znajdziemy w dzienniku deweloperskim.
- Oficjalna strona gry Mount & Blade II: Bannerlord
- Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
- Mount & Blade II: Bannerlord – kompendium wiedzy