autor: Szymon Liebert
Mosaic nową grą twórców Among the Sleep. Historia rozczarowania dorosłością
Twórcy horroru o niemowlaku Among the Sleep pracują nad nową grą - Mosaic. Deweloper postanowił zmierzyć się z nieco innym gatunkiem, bo tym razem tworzy przygodówkę point-and-click. Produkcja ma opowiadać o rutynie pracy biurowej i poczuciu niedopasowania do reszty. Premiera nastąpi w 2017 roku na pecetach.
Mosaic to nowa gra norweskiego studia Krillbite, które zasłynęło szerzej horrorem o niemowlaku pełzającym po pustym domu Among the Sleep. Deweloper postanowił nie zamykać się w jednym gatunku, więc tym razem tworzy przygodówkę point-and-click, podejmującą temat znudzenia życiem i pracą biurową oraz poczucia niedopasowania do reszty. Informacje na temat gry zdobył serwis Polygon, który miał okazję porozmawiać z producentami na imprezie GDC 2016. Najważniejsze jest chyba to, że pokazano pierwsze poglądowe obrazki z gry i przekazano jej planowaną datę premiery: Mosaic ma zostać wydane w 2017 roku na komputerach osobistych.
Among the Sleep, czyli poprzednia gra Krillbite Studio, została sfinansowana na Kickstarterze. Niestety z artykułu ujawniającego grę nie wynika czy deweloper ponownie sięgnie po finansowanie społecznościowe.
„To gra o byciu mały trybikiem w wielkiej machinie, do której nie żywisz żadnych uczuć” - tak opisują swoją grę przedstawiciele Krillbite Studio, kilkuosobowej firmy z Norwegii, która ma na koncie zaledwie dwa projekty. W grze pokierujemy losami pracownika biurowego, który odtwarzając nudną rutynę zacznie coraz mocniej odczuwać, że nie pasuje do tego usystematyzowanego i pozbawionego emocji świata. Właśnie wtedy wokół naszego bohatera zaczną rozgrywać się dziwne wydarzenia. Przygoda ma zająć graczowi jakieś trzy godziny, chociaż pojawi się w niej „sekretny segment”, który zachęci do ukończenia fabuły ponownie.
Pierwsze obrazki potwierdzają, że autorzy celują w opowieść o odcieniach szarości dorosłego życia oraz pracy w strukturach korporacyjnych. Desperacka próba wyrwania się ze szponów codzienności może być ciekawą historią, szczególnie, że autorzy nie zdradzają wszystkiego – w tej przygodzie zdecydowanie kryje się jakaś intryga. Sam pomysł zmiany gatunku jest świadomym posunięciem, bo deweloper nie chciał, by przylgnęła do niego łatka „twórcy horrorów”. Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na teaser, który został zapowiedziany w artykule i na stronie gry.
Poprzednia produkcja studia Krillbite, czyli Among the Sleep, już od początku istnienia budziła ciekawość. Norwegowie postanowili podejść do tematu horroru w sposób dość nietypowy, czyniąc bohaterem gry małe dziecko, które może co najwyżej pełzać po podłodze. Ta nietypowa perspektywa na szczęście okazała się czymś więcej niż tylko szalonym pomysłem – zbudowano na niej ciekawą grę z dobrymi lokacjami i szokującym zakończeniem. W naszej recenzji Among the Sleep narzekaliśmy właściwie tylko na to, że gra była liniowa i niezbyt długa.