Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2019, 09:13

autor: Adrian Werner

Mortal Kombat 11 z najlepszym debiutem w historii cyklu

Premiera Mortal Kombat 11 okazała się wielkim sukcesem. Gra może się pochwalić najlepszym debiutem w historii cyklu. Dowiedzieliśmy się także, że autorzy zamierzają rozwijać ten projekt przez kilka lat.

Gracze rzucili się do sklepów kupować Mortal Kombat 11. - Mortal Kombat 11 z najlepszym debiutem w historii cyklu - wiadomość - 2019-04-25
Gracze rzucili się do sklepów kupować Mortal Kombat 11.
SUKCES MK11 W SKRÓCIE:
  1. Najlepszy debiut w historii serii.
  2. Najlepszy amerykański debiut w dorobku wydawcy.
  3. Plany rozwijania gry przez kilka lat.

Dwa dni temu odbyła się premiera Mortal Kombat 11, czyli najnowszej odsłony popularnego cyklu studia NetherRealm. Już teraz wiemy, że produkcja okazała się wielkim sukcesem. David Haddad, czyli prezes będącej wydawcą gry firmy Warner Bros. Interactive Entertainment, pochwalił się, że MK11 zaliczyło najlepszy debiut w historii serii.

Ponadto Mortal Kombat 11 w pierwszej dobie po premierze sprzedało się na rynku amerykańskim lepiej niż jakakolwiek wcześniejsza gra tego wydawcy. Niestety, nie podano żadnych konkretnych liczb. Z szacunków płatnej wersji serwisu SteamSpy wynika, że wersja pecetowa znalazła już 225 tys. nabywców. Z kolei Steam Charts podaje, że w najgorętszym momencie dnia premiery w tytuł bawiło się 27 tysięcy graczy pecetowych.

Biorąc pod uwagę sukces gry, nie jest specjalnym zaskoczeniem, że twórcy mają w planach wspieranie jej przez długi czas. David Haddad stwierdził wręcz, że studio NetherRealm zamierza rozwijać Mortal Kombat 11 przez kilka lat.

Przypomnijmy, że MK11 ukazało się 23 kwietnia, w wersjach na pecety oraz konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem i wersja na PS4 posiada średnią ocen na poziomie 83% według serwisu Metacritic. Gra spodobała się również naszemu redaktorowi, który wystawił jej notę 8.0/10.

Premiera gry nie obyła się jednak bez kontrowersji. Developerzy zbierają cięgi za kiepsko zrealizowany system rozwoju, wymuszający powolny grind w części trybów dla pojedynczego gracza. Wydaje się wręcz, że autorzy celowo zaprojektowali to w ten sposób, aby „zachęcić” do korzystania z mikropłatności.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Mortal Kombat 11 – przyczajony smok, ukryty grind

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej