Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 18 sierpnia 2014, 11:39

autor: Piotr Doroń

Monument Valley – błyskawiczny zwrot kosztów produkcji i ponad milion sprzedanych kopii

Monument Valley odnosi nie tylko sukcesy artystyczne, ale i finansowe. Gra nie tylko sprzedała się już w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy, ale też koszt jej wyprodukowania zwrócił się w ledwie tydzień od momentu premiery na platformie App Store.

Monument Valley – jedna z najbardziej intrygujących i najcieplej przyjętych przez media gier mobilnych ostatnich kilkunastu miesięcy – znalazła uznanie również w oczach graczy, którzy bardzo chętnie wydają na nią swoje ciężko zarobione pieniądze. Z informacji podanych przez Kena Wonga, głównego projektanta ze studia ustwo, wynika, że koszt wyprodukowania Monument Valley zwrócił się zaledwie w tydzień po wprowadzeniu gry do oferty platformy App Store.

„Nie uczyniło nas to bogaczami, ale udało nam się odzyskać pieniądze, które włożyliśmy w projekt i jeszcze trochę zarobić, dzięki czemu możemy kontynuować wspólną pracę nad kolejnym oryginalnym projektem z poczuciem całkowitej wolności”, powiedział Wong podczas konferencji GDC Europe. „To wszystko, czego naprawdę pragnęliśmy – nie tego, aby być bogatymi ludźmi, ale by móc ze spokojem kontynuować naszą pracę”, dodał główny projektant Monument Valley.

Okazuje się również, że twórcy otrzymali wielkie wsparcie od graczy, którzy nie szczędzili studiu pochwał. Wielu z nich stwierdziło, że Monument Valley było pierwszą grą od dłuższego czasu, którą udało się im ukończyć (co, swoją drogą, nie jest trudne, gdyż kampanię można przejść w około półtorej godziny). Gracze chwalili również autorów za piękny świat oraz mechanikę, która staje w opozycji do gier coraz częściej zachęcających nas do agresywnych zachowań.

Kilka tygodni temu dowiedzieliśmy się, że gra w przeciągu niespełna czterech miesięcy znalazła wśród użytkowników smartfonów i tabletów z systemami iOS lub Android ponad milion nabywców. Sukces udało się osiągnąć mimo stosunkowo wysokiej, jak na realia mobilne, ceny (ok. 15 zł) oraz dużej konkurencji w okresie premierowym (m.in. Hitman: GO, FTL: Advanced Edition, Leo's Fortune, Warhammer 40k: Storm of Vengeance).

Doskonała sprzedaż zachęciła twórców do zaprojektowania zawartości dodatkowej. Nowe poziomy mają zapewnić co najmniej tyle samo zabawy, co podstawowa kampania, którą większość ludzi kończy w 90 minut. Póki co, nie wiemy, czy „zaginione sceny” zostaną zaoferowane w formie płatnego DLC, czy też jako darmowa aktualizacja. Pewne jest natomiast, że ujrzą światło dzienne najprędzej jesienią tego roku.

Monument Valley ukazało się 3 kwietnia na urządzeniach z systemem iOS, natomiast na smartfonach i tabletach z Androidem zostało wydane 14 maja. Produkcja była już kilkukrotnie przeceniana – jeżeli dotąd nie kupiliście gry, poczekajcie na kolejną promocję, która niechybnie nastąpi (chyba że nie chcę Wam się dłużej czekać).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej