autor: Rafał Skierski
Molyneux: Mniej znaczy więcej (w Fable 2)
W wywiadzie dla serwisu Computerandvidegames.com Peter Molyneux (szef studia Lionhead) zdradził myśl przewodnią, jaka przyświeca jego zespołowi podczas tworzenia Fable 2 - „Mniej znaczy więcej”. Autorzy skupiają się obecnie na „wygładzaniu” gry i poprawianiu elementów, które już zostały wdrożone do programu.
W wywiadzie dla serwisu Computerandvidegames.com Peter Molyneux (szef studia Lionhead) zdradził myśl przewodnią, jaka przyświeca jego zespołowi podczas tworzenia Fable 2 - „Mniej znaczy więcej” . Autorzy skupiają się obecnie na „wygładzaniu” gry i poprawianiu elementów, które już zostały wdrożone do programu.
Molyneux zaznaczył, iż tytuły studia Lionhead muszą posiadać mniej losowych elementów, ponieważ zbyt trudno nad nimi zapanować. Według niego, lepiej bardziej skupić się na najważniejszych rzeczach, dzięki czemu całość będzie sprawiała wrażenie bardziej dopracowanej. „Walka jest tego dobrym przykładem. Mogliśmy stworzyć ze 100 ruchów, ciosów, czy czarów, ale doszedłem do wniosku, że lepiej mieć mniej możliwości, ale takich, które gracze będą wykorzystywać i którymi będą usatysfakcjonowani. Innymi słowy – ważniejsza jest jakość, nie ilość.”
Pierwsza część Fable to jedna z najlepiej sprzedających się pozycji na pierwszego Xboxa. Oczekiwania Microsoftu wobec „dwójki” z pewnością nie są mniejsze. Czy to przeszkadza twórcom? Według słów szefa Lionhead – nie. „Prawdę mówiąc jest to dla nas bardzo ekscytujące. Jesteśmy zmotywowani jak nigdy dotąd. Chcemy stworzyć doskonałą grę, a jest to możliwe, bo mamy utalentowany, zgrany i znający się na rzeczy zespół ludzi.”
Jak donosiliśmy Wam już wcześniej, Fable 2 zadebiutuje najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku. Jak na razie nie ma ustalonej dokładnej daty premiery.