autor: Bartosz Świątek
Mody w Mount & Blade II: Bannerlord – twórcy odpowiadają na pytania
Twórcy Mount & Blade II: Bannerlord przygotowali kompleksowe, liczące 39 pytań FAQ, w którym zebrali najważniejsze informacje na temat funkcjonowania modów w ich nowej grze.
Tureckie studio TaleWorlds, odpowiedzialne za stworzenie serii Mount & Blade zdecydowało się na przygotowanie rozbudowanego poradnika, w którym zebrano zestaw 39 najpopularniejszych pytań dotyczących działania modów w najnowszej odsłonie tej średniowiecznej franczyzy, okraszonej podtytułem Bannerlord, której premiera jest planowana na PC w 2018 roku.
Z zamieszczonego na stronach społeczności Steam poradnika można się dowiedzieć m.in. jakiego języka programowania będzie można używać do tworzenia modów, jakie narzędzia zostaną udostępnione, a także jaki będzie możliwy zakres modyfikacji. Wiadomo na przykład, że w przeciwieństwie do poprzedniej części serii, Mount & Blade II: Bannerlord nie pozwoli na modyfikowanie czystej gry. Zamiast tego moderzy otrzymają prawo dodawania skryptów oraz zmieniania plików XML, w których zawarte są dane omawianej produkcji. Dzięki temu możliwe będzie podawanie zmianom niemal każdego aspektu rozgrywki: postaci, frakcji, przedmiotów. Moderzy będą mieli również możliwość dodawania nowych zasobów (np. tekstur) oraz procedur w zadaniach, misjach czy kampaniach. Cały system ma przy tym umożliwiać obsługę kilku modów równocześnie oraz zapewniać większą kompatybilność ze starszymi wersjami po wprowadzeniu aktualizacji, co powinno ułatwić życie twórcom zawartości.
Z odpowiedziami na wszystkie 39 pytań możecie się zapoznać korzystając z linku zamieszczonego poniżej.
Zainteresowanych Mount & Blade II: Bannerlord zachęcamy również do obejrzenia naszego czerwcowego materiału podsumowującego najważniejsze zmiany w stosunku do części pierwszej.
- Bannerlord i mody - FAQ
- Graliśmy w Mount & Blade: Bannerlord - dużo nowości w systemie walki
- Oficjalna strona Mount & Blade: Bannerlord