autor: Szymon Liebert
Mirror’s Edge w wersji na PC wykorzysta PhysX
Opóźniona z niewyjaśnionych przyczyn pecetowa wersja Mirror’s Edge otrzyma dodatkowe wsparcie w postaci silnika PhysX, odpowiadającego za skomplikowane obliczenia fizyczne. Technologia ta została zaadoptowana już jakiś czas temu przez firmę NVIDIA i skorzystają z niej posiadacze kart z serii GeForce 8 lub lepszych. Jakiego typu efektów i dodatków możemy się spodziewać?
Opóźniona z niewyjaśnionych przyczyn pecetowa wersja Mirror’s Edge otrzyma dodatkowe wsparcie w postaci silnika PhysX, odpowiadającego za skomplikowane obliczenia fizyczne. Technologia ta została zaadoptowana już jakiś czas temu przez firmę NVIDIA i skorzystają z niej posiadacze kart z serii GeForce 8 lub lepszych. Jakiego typu efektów i dodatków możemy się spodziewać?
O sprawie poinformował serwis The Tech Report, który ujawnił, że Mirror’s Edge w wersji na komputery osobiste będzie wykorzystywał sprzętowe przyspieszenie w postaci PhysX’a. Użytkownicy odpowiednich kart (GeForce 8 i lepszej) ujrzą bardziej żywy wirtualny świat, pełny dodatkowych efektów nie spotykanych w konsolowych wersjach. Wszystkie te elementy możemy zobaczyć w zdobytym przez redaktorów serwisu krótkim filmie, prezentującym działanie gry wyprodukowanej przez EA Dice, w połączeniu ze wspomnianą wyżej technologią.
Sama NVIDIA zapewnia, że możemy spodziewać się prawdziwego i oddziaływującego na otoczenie wiatru oraz bardziej realnego zachowania wszystkich obiektów w grze (broni, flag, plakatów, szyb). Zobaczymy więc wiele pomniejszych detali, takich jak lepiej roztrzaskujące się szkło, efektowniejsze wybuchy generujące gęste kłęby dymu i odłamki, czy unoszącą się gdzieniegdzie mgiełkę, reagującą na ruchy gracza.
Pewne elementy tego rozwiązania mogliśmy ujrzeć już w kilku produkcjach – z głośniejszych warto wymienić chociażby Unreal Tournamenta 3. W przypadku Mirror’s Edge całość prezentuje się ciekawie – szczególnie efektownie wyglądają realistycznie rozdzierające się powierzchnie z materiału, chociaż już w przypadku animacji jednej ze spadających postaci można mieć pewne obiekcje. Pomimo tego można przypuszczać, że współpraca z PhysX będzie miłym urozmaiceniem, zwiększającym już i tak niezwykle wysoką widowiskowość rozgrywki.