autor: Marek Oramus
Minecraft zadebiutuje na Xbox Live Arcade w postaci bety
Twórca Minecrafta przedstawił jak będzie wyglądał debiut jego sztandarowego tytułu na platformie Xbox Live Arcade, a także odniósł się do kwestii modów w wersji na Xboksa 360.
Szwedzkie studio Mojang wyjaśniło, w jaki sposób zamierza opublikować Minecrafta na platformie Xbox Live Arcade. Informacje na ten temat możecie znaleźć w rozbudowanym wywiadzie udzielonym przez Markusa "Notcha" Perssona, czyli twórcę tej popularnej produkcji oraz Daniela Kaplana, odpowiedzialnego za biznesowy rozwój projektu.
„Zrobimy to podobnie jak w przypadku wersji pecetowej,” stwierdził Notch. „W związku z tym najpierw opracujemy betę czy coś w tym rodzaju i będziemy liczyć na wsparcie graczy – dowiemy się, które rzeczy są fajne oraz co chcieliby robić grając na konsoli w przeciwieństwie do komputera. Myślę, że opinie konsolowców oraz pecetowców w znacznym stopniu będą się pokrywać i pomogą nam w znalezieniu najlepszych rozwiązań.”
Natomiast Kaplan odniósł się do kwestii modów w wersji na Xboksa 360, które nie pojawią się ze względu na specyfikę tej platformy. Dodatkowo wszelkie aktualizacje będą rzadsze z powodu konieczności dokładniejszych testów przed zatwierdzeniem ich publikacji na XBLA.
Więcej informacji na temat konsolowej wersji Minecrafta, której debiut spodziewany jest na koniec tego roku znajdziecie tutaj. Zachęcamy również do przeczytania pełnej wersji wywiadu w serwisie Develop.