Ta średniowieczna symulacja kupca wygląda unikatowo i tworzy ją jeden deweloper
Rozwijane przez jednego człowieka Might of Merchants stanowi unikatowe podejście do strategii ekonomicznej. Entuzjaści średniowiecznych klimatów nie powinni przejść obok tego tytułu obojętnie.
Might of Merchants to ekonomiczna strategia o nietypowym stylu graficznym osadzona w historycznych realiach. Powstająca produkcja stanowić ma kompleksowy symulator rozwijania średniowiecznego biznesu, czerpiąc inspiracje z serii takich jak kultowe The Guild.
Co ciekawe, za rozwój projektu odpowiedzialna jest tylko jedna osoba.
Znoje i trudy średniowiecznego kupca
W Might of Merchants gracz wcieli się w rolę drobnego przedsiębiorcy, którego głównym celem będzie pomnażanie majątku poprzez umiejętne nawigowanie pośród meandrów średniowiecznego rynku zbytu.
By tego dokonać, kluczowym będzie odpowiednie zarządzanie kapitałem oparte na wyczuciu potrzeb rynku. Popyt i podaż kształtowane mają być z kolei dynamicznie i zmieniać się pod wpływem wydarzeń takich jak festiwale, katastrofy, czy wojna.
Poza standardowym dla gatunku rozporządzaniem zasobami, twórca gry zapowiedział również szereg dodatkowym mechanik, które urozmaicą doświadczenie prowadzenia przedsiębiorstwa. Wśród nich znalazły się:
- rozbudowa infrastruktury o budynki czy magazyny;
- system zatrudniania i zarządzania pracownikami;
- rozwój łańcuchów produkcji i dostaw;
- możliwość zaangażowania się w życie polityczne kształtujące charakter miasta i obowiązującego prawa.
Might of Merchants charakteryzuje się dodatkowo ciekawym stylem graficznym. Obserwowana z góry, monochromatyczna przestrzeń przywodzi skojarzenia ze starodawnymi planami miast lub mapami. Z kolei drobne animacje środowiska, delikatna gra światłocieniem, czy subtelnie zmieniająca się zależnie od pory dnia paleta kolorów dodają ascetycznej oprawie gry uroku.
Owoc pasji jednego człowieka
Osobą odpowiedzialną za rozwój Might of Merchants jest Hannes Breuer – niemiecki inżynier dzielący uwagę pomiędzy grą, pracą oraz rodziną.
W krótkim wywiadzie dla serwisu GameStar.de, twórca wspomina o inspiracjach serią The Guild. Opracowując Might of Merchants, deweloper planował utrzymać znany z cyklu klimat oraz styl rozgrywki, przy jednoczesnym wprowadzeniu pewnych własnych, autorskich elementów.
Breuer chętnie dzieli się informacjami o rozwoju swojej produkcji. Na oficjalnym kanale YouTube publikuje krótkie materiały wideo dokumentujące przebieg powstawania gry.
Co przyniesie przyszłość?
Pozostające w cyklu deweloperskim Might of Merchants nie posiada jeszcze dokładnej daty premiery. Produkcja pojawiła się już na platformie Steam, skąd zainteresowani gracze śledzić mogą jej rozwój.
Spoglądając w przyszłość, nie pozostaje nic innego jak tylko trzymać kciuki za jednoosobowe studio Hannesa Breuera w oczekiwaniu na pełną wersję jego ambitnego projektu. Miejmy nadzieję, że entuzjaści średniowiecznych strategii otrzymają z czasem godny polecenia i dopracowany produkt.