autor: Jacek Jaszczyk
Mieszane oceny Dark Messiah of Might and Magic
Dark Messiah of Might and Magic zapowiadany był od dawna jako jeden z potencjalnych hitów 2006 roku. Rozgrywka dla jednego gracza miała być dynamiczna i wciągająca, a jeden z trybów gry multiplayer, nazwany Crusade, zapowiadał się niezwykle ciekawie i w założeniach miał zrewolucjonizować rozgrywki wieloosobowe w shooterach.
Dark Messiah of Might and Magic zapowiadany był od dawna jako jeden z potencjalnych hitów 2006 roku. Rozgrywka dla jednego gracza miała być dynamiczna i wciągająca, a jeden z trybów gry multiplayer, nazwany Crusade, zapowiadał się niezwykle ciekawie i w założeniach miał zrewolucjonizować rozgrywki wieloosobowe w shooterach.
Tymczasem wcale nie jest tak różowo. Od światowej premiery upłynęło 6 dni (w Polsce gra zostanie wydana za tydzień przez CD Projekt) i w sieci pojawiło się już sporo recenzji Messiaha. Jedyny wniosek, jaki może wyciągnąć czytelnik jest taki, że gra jest bardzo nierówna, a poszczególni recenzenci bardzo rozbieżni w swych opiniach. Dla jednych walka w kampanii single player jest dynamiczna i widowiskowa – dla drugich nudna. Niektórzy uznają tryb Krucjaty w grze wieloosobowej za fajną nowinkę, inni – za kopię gier z serii Battlefield. Jedynie fizyka z single playera jest powszechnie chwalona (zasługa silnika gry – Source). Grafika uznawana jest za całkiem ładną, ale ponieważ większość rozgrywki toczy się w słabo oświetlonych lokacjach i tak nie można przez dużą część gry podziwiać pełnych możliwości silnika.
Recenzenci są jednak zgodni co do negatywów, a to nie wróży Dark Messiah of Might and Magic świetlanej przyszłości. Po pierwsze, poziomy w grze są fatalnie zaprojektowane i zbyt skomplikowane. Po drugie, gra jest pełna rozmaitych bugów, zawiesza się i wychodzi do pulpitu Windows. Tryb multiplayer z kolei cechuje się nierównymi możliwościami poszczególnych klas oraz z tym, że większość z chwalonej przez recenzentów fizyki z kampanii dla pojedynczego gracza, jest nieobecna w grze wieloosobowej.
W opinii, wyrażanej przez większość zachodnich recenzentów, jedynie mody, które być może poprawią tryb dla wielu graczy mogą uratować grę od szybkiego zapomnienia.
Przykładowe recenzje:
Gamespy - 3/5
Gamespot – 6.7/10
IGN Australia – 8.8/10
IGN USA – 7.0/10
Yahoo! Video Games – 3.5/5