Middle-earth: Shadow of Mordor ukazane na 8-minutowym zapisie rozgrywki
Firma Warner Bros. wypuściła 8-minutowy gameplay z tworzonej przez studio Monolith gry akcji Middle-earth: Shadow of Mordor. Zapisowi rozgrywki towarzyszy komentarz twórców, do którego przygotowaliśmy polskie napisy. Co ciekawe, w odpowiedzi na film były członek zespołu Ubisoft Montreal zasugerował, że deweloper zapożyczył pewne elementy Assassin's Creed II.
Nie minęło wiele czasu od momentu ujawnienia trzecioosobowej gry akcji Middle-earth: Shadow of Mordor, a nowe dzieło studia Monolith urosło do rangi jednej z bardziej ekscytujących pozycji zapowiedzianych na ten rok. Dziś emocje, jakie budzi ten projekt, mogą znacznie podskoczyć, jako że wydawca tytułu, firma Warner Bros, wypuścił zapis rozgrywki z omawianej gry w wersji pre-alfa. Filmowi towarzyszy komentarz twórców, do którego przygotowaliśmy polskie napisy – ośmiominutowy wycinek z przygód Taliona znajdziecie powyżej. Zwiastun pokazuje zadanie zabicia wodza jednego z orkowych oddziałów. Twórcy demonstrują przy tej okazji Nemesis System w akcji – gracz wykorzystuje talenty dane bohaterowi przez Upiora, by zdominować jednego z „oficerów” i uczynić go swoim stronnikiem, wcześniej poznawszy hierarchię panującą wśród orków. Prezentacja nie skąpi nam również scen z takimi elementami jak poruszanie się (z możliwością wspinaczki) czy system walki.
- Gatunek: gra akcji TPP z elementami RPG
- Twórcy: studio Monolith (m.in. Guardians of Middle-earth, seria F.E.A.R)
- Realia: Tolkienowskie Śródziemie (kraina Mordor)
- Cechy szczególne: otwarty świat; losowo generowani wrogowie ze złożoną psychiką (Nemesis System)
- Termin premiery: rok 2014
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XOne i PS4
Co ciekawe, w odzewie na wypuszczony materiał pojawił się między innymi głos Charlesa Randalla – byłego pracownika studia Ubisoft Montreal, a obecnie członka zespołu Capybara Games – który zasugerował, że studio Monolith posłużyło się jakoby częścią animacji, kodu i elementów graficznych stworzonych na potrzeby Assassin’s Creed II. Jednak nie wydaje się, by deweloper zamierzał stawiać twórców omawianej gry przed jakimikolwiek konsekwencjami – niedługo potem dodał bowiem opinię, że Shadow of Mordor wygląda świetnie, więc posłużenie się kawałkami gry o asasynach i templariuszach to „podwójne zwycięstwo”. Co więcej, Randall wysnuł przypuszczenie, że firma Ubisoft mogła po prostu odsprzedać te elementy studiu Monolith… albo że deweloper najzwyczajniej w świecie mocno zainspirował się dziełem Ubisoft Montreal.
Przyznać trzeba, że podobieństwa do serii Assassin’s Creed są widoczne w Shadow of Mordor gołym okiem – zarówno w tym, jak bohater wspina się na przeszkody czy atakuje z wysokości, jak i w systemie walki opartym na kontrowaniu ataków przeciwnika. Z drugiej strony – równie dobrze można tutaj mówić o podobieństwach do cyklu Batman: Arkham. Tak czy inaczej, trudno zaprzeczyć, że omawiana gra wygląda bardzo okazale i może okazać się łakomym kąskiem zarówno dla miłośników gier akcji TPP, jak i dla tej części tolkienistycznej braci, którą zawsze ciekawił Mordor, tak skąpo opisany przez Johna Ronalda Reuela.
Premierę Middle-earth: Shadow of Mordor zapowiedziano na niesprecyzowaną bliżej część bieżącego roku. Docelowymi platformami sprzętowymi tytułu są komputery osobiste, a także konsole starej (Xbox 360, PlayStation 3) i nowej generacji (Xbox One, PlayStation 4). Więcej informacji o tej grze poznacie za sprawą świeżej jeszcze zapowiedzi autorstwa Jakuba Mirowskiego:
- Shadow of Mordor - cRPG akcji dla fanów Hobbita i Władcy Pierścieni
- Oficjalna strona internetowa gry Middle-earth: Shadow of Mordor
Zapis polskiej linii dialogowej z filmu
W "Shadow of Mordor" wcielasz się w Taliona,
zwiadowcą Gondoru i strażnikiem Czarnych Wrót.
Do dnia, gdy Sauron i jego poplecznicy powrócili do Mordoru.
Zabili wszystkich, których kochał, a jego zostawili na pewną śmierć.
Pokażemy fragment, który koncentruje się na systemie nemezis.
To wyjątkowy mechanizm next-gen, który nadaje przeciwnikom wyjątkową osobowość.
Misją Taliona jest zabicie przywódcy orków, Orthoga.
Aby się do niego zbliżyć, nasz bohater zapoluje na jednego z podkomendnych, kapitana Ratbaga.
Talion wytropił swoją ofiarę w tej wiosce.
Podobnie jak inni wrogowie, ta wymieniona dwójka będzie za każdym razem inna.
Nie ma zwyczajnie generowanych przeciwników.
W tym dynamicznym świecie, każda akcja rodzi reakcję.
Ratbag już spotkał Taliona i udało mu się przetrwać.
Jego wyjątkowa osobowość nadała specyficzny rys tej grze.
Został awansowany i jest teraz łowcą niewolników.
Stąd jego obecność w tej wiosce.
Talionowi w zemście pomaga tajemniczy duch, Gniew.
Duch daje Talionowi moc, pozwalającą mu ścigać wrogów aż do samego Mordoru.
Ponadto, pozwala mu poruszać się pomiędzy światem rzeczywistym, a duchowym.
W tym drugim świecie, Talion może z łatwością identyfikować przeciwników.
Potem może wrócić do świata rzeczywistego, by się z nimi zmierzyć.
Zostawiłeś mojego pana, by spłonął.
Będę cię ciął powoli, rozkoszując się tym.
Wspomnienia to ważna cecha systemu nemezis.
I Ratbag nie zapomni, że przeżył spotkanie z Talionem.
To wyjątkowe połączenie wspomnień i osobowości, wyróżnia go spośród innych przeciwników.
Ratbag jest ciężko ranny i będzie uciekać, gdy tylko nadarzy się okazja.
Pomóż mi panie!
Talion ponownie może skorzystać z mocy danych mu przez ducha.
Jedną z kluczowych umiejętności jest zdominowanie przeciwnika poprzez strach.
Będziesz posłuszny.
Teraz można w różnoraki sposób wykorzystać przeciwnika.
Może szpiegować lub zasiać ziarno strachu, opowiadając czego był świadkiem.
Tym samym budować reputację Taliona pośród sług Saurona.
Można go także wysłać z misją zabicia swego przywódcy.
Każdy wybór zainicjuje wyjątkową misję.
Wchodząc do umysłu Ratbaga, Talion widzi jego pozycję w hierarchii.
A także umiejętności innych.
Przywódcą Ratbaga jest Orthog.
On także spotkał się wcześniej z Talionem.
W jego przypadku potyczka skończyła się poparzeniem twarzy.
Orthog różni się od Ratbaga.
Jest bardzo silny i ma wielu popleczników.
Ratbag nie ma żadnych szans, by go zabić.
Ale wybierając zamach, Talion może śledzić Ratbaga i wykończyć swego wroga.
Misja Taliona może się rozpocząć w każdym momencie.
Przejdziemy teraz do próby zamachu.
Każdą misję możesz przechodzić na kilka sposobów.
W tym przypadku mrok i deszcz tworzy świetne warunki.
Możesz skorzystać z wabików.
Wyrznąć przeciwników.
Albo przekraść się jak najbliżej celu.
Można ponownie wykorzystać umiejętności ducha, żeby zlokalizować Orthoga.
Ratbag jest za Orthogiem.
Można go poznać po znaku niebieskiej dłoni.
Widać także popleczników Orthoga.
Poznasz ich po białej dłoni.
Talion kontrolując Ratbaga, kontroluje też jego sympatyków.
Dzięki temu może grupować siły za linią wroga.
Aby zdobyć dodatkową przewagę, Talion przejmie kontrolę nad łucznikiem.
Każdym osobnikiem można sterować osobno, co pozwala na grę taktyczną.
Można też wprowadzać zamieszanie na polu walki.
Dzięki temu Talion będzie mógł dokończyć to, co zacznie Ratbag.
Ten atak za wiele Orthogowi nie zrobił.
I choć przeżył, to Talion zyskał ogromną przewagę.
Zostawiłeś mnie, bym spłonął, a ja sprawię, że będziesz o to błagał.
System nemezis sprawia, ze Orthog pamięta poprzednią potyczkę z Talionem.
Tym samym ta walka jest wyjątkowa, ale ma tez osobiste podłoże.
Spaliłeś mi twarz.
Ale ja spalę twojego trupa.
Uciekajcie i przekażcie swojemu panu, że nadchodzę!
Przekażcie Sauronowi, że kiedy po niego przyjdzie, Mordor będzie płonął.