Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 marca 2024, 17:52

autor: Kamil Kleszyk

Microsoft zniechęca twórców gier do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”

Jakiś czas temu Microsoft opublikował wskazówki, które mają pomóc deweloperom w produkcji gier. W jednym z punktów gigant z Redmond zniechęca twórców do projektowania kobiecych bohaterek z „przesadnymi proporcjami ciała”.

Źródło fot. Xbox Game Studios / Sony Interactive Entertainment
i

Microsoft jakiś czas temu na swojej stronie internetowej udostępnił listę wskazówek dla twórców gier, które mają sprawić, aby w produkcjach częściej były uwzględniane historie i motywy dotyczące marginalizowanych społeczności.

Opowiedzenie swojej historii jest uniwersalną ludzką potrzebą, ale wiele osób z marginalizowanych społeczności lub rynków innych niż Stany Zjednoczone rzadko ma reprezentację w mediach, nie mówiąc już o grach, w wyniku czego niektóre z nich mogą czuć się drugorzędnymi odbiorcami naszych treści – czytamy we fragmencie komunikatu korporacji.

W dalszej części artykułu (via NicheGamer) znalazło się kilka porad, mających stanowić dla deweloperów swego rodzaju drogowskaz przy opracowywaniu przyszłych gier. W jednym z punktów Microsoft sugeruje, że twórcy powinni zaniechać projektowania bohaterek o zbyt atrakcyjnym wyglądzie. Poniżej możecie zapoznać się z owym fragmentem.

Czy wzmacniasz jakieś negatywne stereotypy dotyczące płci?

  1. Czy niepotrzebnie wprowadzasz bariery związane z płcią do swojego kodu lub projektu?
  2. Czy tworzysz grywalne postacie kobiece, które pod względem umiejętności i zdolności dorównują swoim męskim rówieśnikom? Czy twoje postacie kobiece są wyposażone w ubrania i zbroje odpowiednie do ich zadań? Czy mają przesadne proporcje ciała?
  3. Jeśli historia na to pozwala, czy pokazujesz postacie męskie, które okazują pełen zakres emocji, w tym radość, smutek i wrażliwość?

Microsoft przywołuje w swoim raporcie wyniki badań, wskazujące, że gracze preferują postacie wyglądające podobnie do nich i chętniej kupują produkcje z bohaterami, z którymi mogą się utożsamiać.

Zgoła inaczej na sprawę patrzy szef studia Shift Up, który w niedawnym wywiadzie podkreślił, że woli grać postaciami, które są atrakcyjniejsze od niego. W myśl tej zasady zaprojektowano Eve, bohaterkę Stellar Blade, której ciało zostało oparte na skanie 3D południowokoreańskiej modelki.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej