autor: Szymon Liebert
Microsoft zarabia na grach
Oddział firmy Microsoft zajmujący się grami i rozrywką elektroniczną (Xbox 360, Zune, PC) nie zwiększył obrotów w pierwszym kwartale tego roku fiskalnego (w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego), ale odnotował prawie dwa razy większe przychody. Dobry wynik zagwarantowało podobno zainteresowanie klientów produktami na pecety i Xboksa 360.
Oddział firmy Microsoft zajmujący się grami i rozrywką elektroniczną (Xbox 360, Zune, PC) nie zwiększył obrotów w pierwszym kwartale tego roku fiskalnego (w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego), ale odnotował prawie dwa razy większe przychody. Dobry wynik zagwarantowało podobno zainteresowanie klientów produktami na pecety i Xboksa 360.
Wspomniany odział Microsoftu wygenerował 1.89 miliarda dolarów obrotów od czerwca do września tego roku, czyli prawie tyle co w pierwszym kwartale ubiegłego roku finansowego. Sukces tkwi w zwiększeniu tzw. zysku operacyjnego (czyli zysku przed odliczeniem podatków i odsetek), który wzrósł z 159 milionów dolarów do 312 milionów dolarów. Skąd taka zmiana?
Christopher Liddell z Microsoftu mówi, że wynika to z wspomnianego zainteresowania klientów produktami na dwie platformy (Windows i Xbox) oraz dobrej polityki cenowej. Na obroty działu konsolowego wpływ miały między innymi obniżki cen – odnotowano ogólny wzrost obrotów o 100 milionów dolarów. Firma sprzedała na świecie prawie 34 miliony konsol Xbox 360.
Mimo dobrej sytuacji segmentu zajmującego się grami obroty całego Microsoftu w omawianym okresie spadły (w porównaniu z rokiem ubiegłym) i wyniosły 12.92 miliarda dolarów. Oznacza to także spadek przychodów – przykładowo zysk operacyjny obniżył się o jedną czwartą. Szczegółowe wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku finansowego możecie sprawdzić na stronie firmy.