Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2008, 13:15

Microsoft zapowiada duże zmiany w usłudze Xbox Live Arcade

W wywiadzie udzielonym serwisowi Next Generation, Marc Whitten pełniący rolę dyrektora generalnego Xbox Live Arcade potwierdził, że Microsoft zwiększa limit wielkości pojedynczej gry dostępnej za pomocą tej usługi do 350MB. To jednak nie wszystkie nowości, na jakie muszą przyszykować się posiadacze Xboksów 360.

W wywiadzie udzielonym serwisowi Next Generation, Marc Whitten pełniący rolę dyrektora generalnego Xbox Live Arcade potwierdził, że Microsoft zwiększa limit wielkości pojedynczej gry dostępnej za pomocą tej usługi do 350MB. To jednak nie wszystkie nowości, na jakie muszą przyszykować się posiadacze Xboksów 360.

Jak przekonuje w wywiadzie pan Whitten, w związku z chęcią skupienia się nad poprawianiem jakości Xbox Live i budowania coraz lepiej działającej infrastruktury, Microsoft zrezygnował z wiosennego uaktualnienia interfejsu użytkownika.

Ucieszyć powinni się wszyscy ci, którzy po awarii konsoli przestali mieć możliwość bezproblemowego korzystania ze znajdujących się na jej twardym dysku, a zakupionych wcześniej tytułów z Xbox Live Arcade. W chwili obecnej, aby uruchomić taką grę, konsola musi być zalogowana do Xbox Live. Microsoft zamierza zmienić swoją politykę dotyczącą ochrony własności intelektualnej i w ciągu miesiąca powinna pojawić się stosowna łata znosząca tę niewygodną restrykcję.

W związku ze zwiększeniem wielkości limitu programów, firma zamierza wprowadza także nową taryfę. Pierwszym zwiastunem jest dostępna od wczoraj gra Penny Arcade, za którą chętni muszą zapłacić 1600 punktów Microsoftu. W przyszłości mają się pojawić kolejne bardziej rozbudowane tytuły. Można więc przypuszczać, że nowa stawka obejmie również zapowiedziane wcześniej Bionic Commando Rearmed i Super Street Fighter II Turbo HD Remix.

Z usługi Xbox Live Arcade zostaną usunięte te gry, które pomimo półrocznej bytności nie zaskarbiły sobie przychylności recenzentów i użytkowników. Punktem odniesienia ma tutaj być serwis Metacritic. Jeżeli średnia ocen jakiegoś tytułu nie przekracza 65% i po ściągnięciu jego dema na zakup pełnej wersji zdecyduje się mniej niż 6% graczy, wtedy zniknie on z oferty. O każdym takim przypadku Microsoft będzie informował z trzymiesięcznym wyprzedzeniem. Osoby, które zakupiły takie gry, a następnie z różnych przyczyn wykasowały, nie mają się czego obawiać. Dzięki historii downloadów będą mogły w każdej chwili ściągnąć je ponownie.

Do chwili obecnej rozwój XBLM kosztował Microsoft ponad 250 milionów dolarów. Oficjalnie może z niego korzystać dwanaście milionów graczy w dwudziestu sześciu krajach. Każdego miesiąca użytkownicy ściągają ponad trzydzieści milionów plików.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej