Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 listopada 2006, 15:54

Microsoft wyjaśnia kwestię zdjęcia przedstawiającego grę Gears of War w wersji na PC

Przedstawiciele koncernu Microsoft mają w zwyczaju odmawianie komentarza dotyczącego plotek, ale w przypadku rzekomego wydania gry Gears of War na PC, postanowili zrobić wyjątek.

Przedstawiciele koncernu Microsoft mają w zwyczaju odmawianie komentarza dotyczącego plotek, ale w przypadku rzekomego wydania gry Gears of War na PC, postanowili zrobić wyjątek.

Microsoft wyjaśnia kwestię zdjęcia przedstawiającego grę Gears of War w wersji na PC - ilustracja #1

Sprawa nabrała rozgłosu dzięki redaktorom magazynu PC Gamer, którzy w świątecznym wydaniu czasopisma zamieścili zdjęcie stoiska promującego gry objęte programem Games for Windows. Wśród wielu zaprezentowanych tam tytułów, można znaleźć tam również pudełko z dziełem firmy Epic Games. Charakterystyczny logotyp umieszczony na górnej części opakowania wzbudził nadzieje posiadaczy „blaszaków”, że Gears of War zostanie wydany również na PC.

Microsoft tłumaczy, że feralne zdjęcie zostało przygotowane jeszcze przed majowymi targami E3, a obecność gry Gears of War jest tu wynikiem błędu grafika. Autor fotografii wybrał kilka tytułów z oferty firmy Microsoft Game Studios, a następnie zręcznie wkleił je do swojej pracy, zapominając, że Gears of War powstał wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360. Gigant z Redmond utrzymuje, że taki sam błąd popełniono przy okazji gry Age of Empires III. O ile pierwszy, oficjalny dodatek został objęty programem Games for Windows, tak podstawowa wersja programu nie. Mimo to na zdjęciu możemy zobaczyć produkt firmy Ensemble Studios z charakterystycznym logotypem na okładce.

Choć przedstawiciele Microsoftu nie przekreślają konwersji gry Gears of War na PC, w chwili obecnej nie są w stanie udzielić żadnych konkretnych informacji w tej sprawie. Jeśli program faktycznie zostanie wydany na „blaszaki”, gracze dowiedzą się o tym z oficjalnego oświadczenia prasowego.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej