Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 4 listopada 2009, 13:15

autor: Piotr Doroń

Microsoft uruchomił testową wersję programu Xbox Live Rewards

Firma Microsoft rozpoczęła testy specjalnego programu lojalnościowego przeznaczonego dla właścicieli konsoli Xbox 360. W przyszłości wezmą w nim udział wszyscy posiadacze złotego abonamentu Xbox Live. Aktualnie zaproszenia do testów wysłane zostały do ograniczonej liczby użytkowników, wybranych wcześniej przez Microsoft.

Firma Microsoft rozpoczęła testy specjalnego programu lojalnościowego przeznaczonego dla właścicieli konsoli Xbox 360. W przyszłości wezmą w nim udział wszyscy posiadacze złotego abonamentu Xbox Live (srebrny uprawnia jedynie do udziału w ankietach i nagrody za pierwszy zakup na Rynku Xbox Live). Aktualnie zaproszenia do testów wysłane zostały do ograniczonej liczby użytkowników, wybranych wcześniej przez Microsoft.

Microsoft uruchomił testową wersję programu Xbox Live Rewards - ilustracja #1

„Pomarańczowy” poziom Xbox Live Rewards.

Celem programu lojalnościowego jest oczywiście przekonanie właścicieli 360-tki do częstszych zakupów w serwisach Xbox Live. Microsoft dokona tego oferując bonusy użytkownikom kupującym gry, dodatki DLC, dostęp do różnorakich serwisów, regularnie przedłużającym abonament Xbox Live oraz tym, którzy będą wypełniać ankiety wysyłane przez Microsoft. Nagrody będą wypłacane w formie punktów MS – waluty obowiązującej w ramach XBL.

Testy potrwają najbliższych sześć miesięcy. Z informacji przedstawionych przez Microsoft wynika, że uzyskane w ich trakcie punkty MS uczestnicy będą jednak mogli wydać dopiero po upływie pierwszych trzech miesięcy (póki co nie wiadomo jak będzie wyglądać system w pełnej wersji). Użytkownicy wybrani do sprawdzenia funkcjonalności programu lojalnościowego zostali podzieleni na trzy grupy. W zależności od tego, do której z nich zostali zakwalifikowani, będą otrzymywać punkty MS za z góry określone działania:

Program I („Szary”)

  • przedłużenie abonamentu Xbox Live i zakupy w ramach Xbox Live Marketplace – zwrot do 5% wydanej sumy
  • udział w ankietach – 100 punktów MS za każdą

Program II („Zielony”)

  1. odnowienie abonamentu na kolejny miesiąc: 10 punktów MS
  2. odnowienie abonamentu na kolejne trzy miesiące: 30 punktów MS
  3. odnowienie abonamentu na kolejny rok: 200 punktów MS
  4. wykupienie subskrypcji w serwisie Netflixa: 200 punktów MS
  5. pierwszy zakup w Xbox Live Marketplace: 100 punktów MS
  6. udział w ankietach: 100 punktów MS za każdą

Program III („Pomarańczowy”)

  • odnowienie abonamentu na kolejny miesiąc: 10 punktów MS
  • odnowienie abonamentu na kolejne trzy miesiące: 30 punktów MS
  • odnowienie abonamentu na kolejny rok: 200 punktów MS
  • wykupienie subskrypcji w serwisie Netflixa: 200 punktów MS
  • przedłużenie abonamentu Xbox Live i zakupy w ramach Xbox Live Marketplace – zwrot do 5% wydanej sumy
  • pierwszy zakup w Xbox Live Marketplace: 100 punktów MS
  • udział w ankietach: 100 punktów MS za każdą

Microsoft podejmie decyzję w sprawie uruchomienia programu lojalnościowego dla wszystkich posiadaczy Xboksa 360 po sześciomiesięcznych testach. Będzie ona w pełni zależna od popularności systemu. Także wtedy wyklaruje się najpewniej ostateczny kształt programu określanego mianem Xbox Live Rewards (stąd propozycja aż trzech bloków na czas testów).

Programy lojalnościowe to w obecnych czasach jedna z najpopularniejszych form przekonania klienta do robieniu zakupów w konkretnym miejscu. Możemy obstawiać, że spełni swoje zadanie również w przypadku systemu Xbox Live.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej