Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 listopada 2008, 15:03

autor: Filip Grabski

Microsoft sprzedał 7 milionów Xboxów 360 w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie

Statystyki sprzedaży to potężna broń – taka nowożytna metoda pokazywania konkurencji, że jest się silnym i groźnym. Taki manewr wykonuje właśnie Microsoft chwaląc się popularnością swojej konsoli.

Statystyki sprzedaży to potężna broń – taka nowożytna metoda pokazywania konkurencji, że jest się silnym i groźnym. Taki manewr wykonuje właśnie Microsoft chwaląc się popularnością swojej konsoli.

Wczoraj zadebiutował nowy interfejs dla Xboxa (New Xbox Experience), a dziś dowiadujemy się, że na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (skrótowo nazwanych przez amerykanów mianem EMEA) sprzedało się w sumie 7 milionów sztuk konsoli Microsoftu. A jeszcze w czerwcu przedstawiciel MS – David Gosen mówił o 5 milionach Xboxów znajdujących się w rękach europejskich klientów (o niemal milion więcej niż PS3 – to oświadczenie było zresztą wydane w odpowiedzi na wiadomości płynące od Sony). Teraz widać chłopaki z MS dojrzeli do momentu, w którym można znowu pokazać rywalowi, że jest się od niego lepszym. „Jesteśmy teraz w takim momencie, że sprzedaliśmy ponad 7 milionów konsol w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, co stawia nas na świetnej pozycji względem PS3” powiedział Gosen tym razem.

Teraz pozostaje czekać na „terytorialne” ogłoszenie statystyk sprzedaży PlayStation 3. No i musimy pamiętać, że przed świętami sytuacja może się diametralnie zmienić.

 

Microsoft sprzedał 7 milionów Xboxów 360 w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie - ilustracja #1
 

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej